en julegris

första julstämningen för året uppenbarade sig idag.
först var det lucia i skolan, och det första man mötte när man öppnade dörren och kom in i värmen var rektorn som stod med en blinkande tomteluva och delade ut pepparkakor, men än var jag inte övertygad..
sen var det fika med klassen, och lite knep och knåp med julsånger. jag och emmie sjöng för fulla muggar för oss själv, men ändå kände jag att något saknades..
luciatåget var för k.ort, och varken över eller under förväntningarna..vi tänker tipsa dem om ett rocktema inför nästa år.
sen gick vi hem till mig. pepparkakor, glögg, julmust, lussekatter, tända ljus, lite sång, en tomte och sist men inte minst julklappsbyte. och helt plötsligt kände jag att nu är det faktiskt jul snart :)
en riktigt härlig dag har jag haft, och snart är det jullov. och för första gången känns det verkligt att det är december. det enda som saknas är snön. nästan.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback