shout out louds

igår var jag & några av mina fina vänner på konsert på chalmers kårhus. days, lykke li och sist men inte minst shout out louds stod på scenen. ljudet var inte det bästa, men stämningen var grym. kvällens höjdpunkter var många men impossible och very loud var två av de bästa framförandena. det var tryck, folk hoppade, dansade och man var bara glad (trots att jag hade ont i benen efter att ha stått upp och väntat på att det skulle börja spelas i flera timmar). både days och lykke li var positiva överraskningar, en del låtar var jättebra. och trevliga överraskningar är ju alltid kul.
trots att det var en riktig kanonkväll så är det en sak jag inte gillar. öl. iallafall inte i kombination med konsert. hur tänekr man när man står mitt i ett hav av hoppande människor som kastar sig både hit och dit och har ett glas öl, eller annan dryck i handen? jag vet inte exakt men jag fick nog ungefär tre glas uthällda över mig. mindre mysigt. så för er som ska på nån spelning i framtiden, drick öl om ni vill, men gör det på nån plats där ni inte spiller ner alla oss andra.
det finns nog faktiskt ingenting som toppar en riktigt bra spelning med ett fint band.
god kväll.

Kommentarer
Postat av: carro

jag håller med. sedan ska man nog införa någon sorts kuddar på räcket så man kan stå längst fram och begrunda bandet. men nu blir man ju mos om man står där. man i princip skärs av :(

2007-12-03 @ 08:37:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback