åh vilken dag !

det hela började med att väckarklockan ringde klockan 9.00, och det var dags att gå upp & börja ladda för en dag på stan med mina kära vänner stig-helmer och american beauty, även kallade evert och bengan. efter lite förseningar i schemat satt vi (jag & stickan) klockan 11.00 på röd express mot göteborg. i göteborg skull det inhandlas diverse gåvor till våran vän emmie som fyller arton glada på fredag. vid 12.30 haket kom american beauty och mötte oss. hon hade klippt sig! vad vi trodde skulle bli en ganska kort runda, med snabba beslut blev en utdragen kamp mot våra egon och ekonomin. efter lite gai satay och en del trötta kommentarer, mest från min sida, tog vi grön express mot till kungälv klockan 16.16. väl på kungälvs busstation utbrister jag: men var är påsen?! det visar sig i denna stund att vi glömt påsen med alla inhandlade gåvor på nils ericssons terminalen. vi vill inte skylla på nån specifik individ och jag tror vi kom fram till att vi alla tar på oss ansvaret för detta lilla/stora missöde. vårt enda val är att ta en ny buss, tillbaka till göteborg för att leta efter den dyrbara påsen. och nu, väl tillbaka på terminalen, inträffar det mest otroliga mirakel vi varit med om. PÅSEN STÅR KVAR DÄR VI LÄMNADE DEN EN TIMME TIDIGARE!! det händer bara inte, tänker jag och börjar springa fram till bänken där jag skådat påsen, sliter tag i den och ropar till mina vänner. den är kvaaaaaaaaaar! efter många glädjeskutt och skratt tar vi sedan en fin liten buss tillbaka till kungälv igen. klockan är nu 17.16 och vi är rejält trötta. men ack så glada. 

nu är det snart läggdags för mig då jag tvingas ställa klockan på 04.50 imorgon för att hinna till jobbet.

det var min dag. hur har din dag varit?  

image74

tänkte ladda upp en lite bild som kunde förgylla lite.
visst är den färgglad?!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback