hallon

detta skrevs igår, men pågrund av lite problem med webblogg.se publicerar jag det nu.

sitter i min säng och lyssnar på regina spektor och äter underbar hallonsorbet och chokladglass från lejonet & björnen. idag har det vart jättefint väder, äntligen sommar. åh, livet är allt bra underbart.
mindre underbart är att jag jobbat hela dagen och inte kunnat njuta av det vackra vädret. men allra minst underbart är måsungen som inte kan flyga. han bara ligegr här, alldeles i svängen ut från vår gata och kan inte röra sig. men han lever, i allra högsta grad. och vingarna verkar fungera, det verkar vara nåt fel på hans ben. han ser så rädd ut på ögonen, jag blir verkligen ledsen när jag tänker på det. och där ligegr han nu, oc här sitter jag. och väntar på att mamma ska komma hem så att vi kanske ska lägga honom i en låda och köra honom till fågelcentralen. han måste bara överleva & må bra!


och senare på kvällen när vi skulle gå upp och kolla till fågeln var den borta . den hade väl flugit iväg :) hoppas jag. vi låtsas det iallafall.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback