jag älskar att sova

"imorse" vaknade jag klockan halv två av att jag fick sms. gud vet hur länge jag sovit om jag inte fått det där smset. nu var det ett trevigt sms, och jag kände mig hyfsat utvilad, så det gjorde inte så mycket att jag vaknade. det tyckte inte min mamma heller. hon tyckte det var bra. annars hade hon nog väckt mig sisådär två minuter senare. det är sjukt underbart att sova. konstigt egentligen, man är ju inte så medveten om att man sover när man sover. de senaste tre nätetrna har jag sovit i minst tolv timmar. sjukt skönt. har nog en del sömn att ta igen efter diverse sena kvällar och tidiga mornar. det skönaste med att sova är ändå när man precis vaknat, och har tid att ligga kvar i sängen en stund och bara vila. det är att vara i himlen.

förutom att sova idag har jag lyssnat på hellogoodbye, ätit hamburagre sett på film (linas kvällsbok), ätit honungsmeln och sett på hey baberiba på dvd. det har vart en underbart härlig dag. imorgon är det tillbaka till verkligheten, dvs. jobbet, igen. tro mig när jag säger att jag inte längtar. jag hade lätt kunnat ligga hemma i min säng & sova, vila, äta och se på film i en dag eller flera till. lätt.

det blir svårt att få tolv timmars sömn inatt. då får jag gå gå och lägga mig nästan på stört. och det är jobbigt att somna vid sju, när man bara varit uppe i drygt fem timmar. fast jag klarar det nog om jag vill. och jag måste faktiskt vara utvilad och pigg imorgon, annars orkar jag aldrig jobba. senast nio, då spikar vi det. sov gott.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback