men oj det är ju nästan sommar

idag har jag jobbat. det var lite jobbigt, men mest var det kul. fast jag är trött. som vanligt.
igår när jag satt på bussen, eller om det var i förrgår, utropar plötsligt en liten flicka på sisådär sex-sju år:

" MAMMA! Eller hur är det sant att jag såg en naken man som klippte gräset? "

Fy vad jag skrattade. Och jag var inte ensam. Det var nog bara en enda person, eller två, på hela bussen som inte gjorde det. Och bussen var agnska välfylld. Och så var den dagen gjord. Sen satt tjejen och räckte ut tungan och gjorde pruttljud från ytterby hela vägen ut till marstrand. Mindre kul kanske. Speciellt för de som satt precis bredvid.
Idag har det inte hänt mycket kul alls. Förutom att vi var på restaurang för att fira mina kära föräldrars bröllopsdag. Dom har varit gifta i 6 år idag liksom. Wow ;) Grattis eller nåt antar jag.
Sen var det ju sol idag med. Helt oväntat, men kul. Hoppas det är sol när jag är ledig också. Jepp.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback