vardagsmysterium #1

vad är grejen med äldre kvinnor (läs tanter) och blå mascara? jag har aldrig förstått varför många envisas med att sätta denna gräsliga färg på sina ögonfransar. visst är blått fint i övrigt, men inte i mascaraväg! jag kan tänka mig två olika motiv till detta grova misstag:
- blå mascara var modernt på 70/80-talet nån gång när dom var (alternativt ville vara) unga & snygga, och dom har inte riktigt hajat att modet förändrats sedan dess/dom gillar 70/80-talet.
- dom tror att dom ser unga & fräscha ut om dom "skojar till det" med lite färg. fel fel fel! man ser snarare äldre ut. 

nej, skippa den blåa mascaran ni äldre kvinnor. eller egentligen alla som någonsin tänkt tanken. glöm det! ögonfransar är svarta eller bruna, och där med basta.  


övrigt som kan vara jättekul att veta.
idag har jag på min lediga dag lagat mat, städat min garderob & sprungit i fontin. ojojoj. nu ska jag upp till caroline en sväng. tjingeling.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback