claridad del sol

image63

oavsett hur man mår så får solen en att må bättre . kanske spelar det ingen roll i det stora hela men sol är bra . idag har jag njutit av solen & ätit glass på kungälvs nya glasscafé , mamma bjöd & gratis är ju alltid extra gott . 

fenomenet söndagar 
det är något speciellt med denna dag , vilodagen . ofta gör jag inget nyttigt alls , jag bara går runt och "förbereder" mig inför veckan som komma skall . eller så kanske jag gör allt jag inte haft tid & lust med under veckan . sånt där tråkigt som bara blir över . städning & plugg .
allt dethär är väldigt konstigt egentligen . att söndagar har blivit till en dag då man ska göra allt tråkigt . att plugga är ju tillexempel förbjudet på helgens övriga dagar (fredag & lördag) , men på söndagar får man . på denna "vilodag" borde man istället njuta av den sista ledigheten innan skolveckan börjar . göra nåt kul ! träffa sina vänner ! vad som helst ! mina söndagar brukar oftast bestå i att jag vilar , och sen när jag vet att dagen snart är slut kanske jag damsuger lite . sen vilar jag lite till . i hopp om att jag kanske kommer vara sjukt utvilad hela den kommande veckan . men det funkar aldrig så . måndagen kommer & jag tänker , varför hade jag inte kul igår ? varför låg jag bara hemma framför tv:n ?

nu ska jag ut & springa . åh så bra !

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback