dagens i-lands-problem (idag & 3 veckor framöver)

vi har inget rinnande vatten i vårt hus . inget alls . då menar jag ingen dusch , ingen tvättmaskin , ingen diskmaskin & ett badrum fyllt med vattenfyllda spänner . vi äter mat på papptallrikar med plastbestick . jag avskyr plastbestick . & såhär ska jag leva minst 3 veckor framöver . vi här i sverige förstår nog inte riktigt hur lyckligt lottade vi är . hur bra vi har det . jag har varit utan rinnande vatten i ett och ett halvt dygn och tro mig , det är sjukt jobbigt . bara en sån sak som att kunna ta ett glas vatten i kranen . det finns inte . och jag blir lika förvånad varje gång jag vrider på och ingenting händer .
lucky me så kan jag duscha ändå , våra grannar låter oss hämta otaliga spänner till diverse hushållsbestyr & toaletten fungerar . det kunde nog varit värre .
idag har jag även vikt cirka 320 t-shirts & haft mina två sista redovisningar .

men , vad spelar allt dethär för roll om hundra år ? ingen roll alls . 
snart är det sommarlov , och det spelar roll .

god kväll , gott folk .  


Kommentarer
Postat av: älsklingen ;)

hahah. varför har ni inget vatten flicka lilla ? men tänk så mycket pengar ni kommer att spara på att inte ha vatten ;) du får gärna komma hem till mig och duscha om du vill . det kan ju vara ganska så skönt att göra emellanåt har jag hört :P saknar dig nu ! är du med på att ses på lördag ?
pussisar

Postat av: Coach

Du (din familj) får duscha hemma hos mig med om det kniper, bra vikt igår..
Ha en underbar helg!
Martin

2007-06-08 @ 08:59:04
URL: http://solviken.blogg.se
Postat av: lisa

tack gott folk ! hittills har jag klarat att hålla mig rätt fräsch , men vem vet hur länge det håller ;)
carro : vår vattenledning är totalt trasig så vi var tvugna att stänbga av det så att inte husgrunden skulle skadas . lördag jobbade jag , men ni hade nog kul ändå :)
tjingeling !

2007-06-10 @ 19:19:44
URL: http://lisy.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback