hej växthuseffekten

image64


det är sjukt vad varmt det är . helt sjukt . måste vara något slags värmerekord . men man ska inte klaga på sommaren när den äntligen kommer , dessutom lär det ju inte vara allt för länge . det finns minst en bra sak med värmen iallafall och det är att man kan äta hur mycket glass man vill utan att få dåligt samvete , och glass är ju ganska så gott om man säger så .

igår var jag en arbetande kvinna . från nollniotrettio till tjugotrenollnoll slet jag på ullevi där det vankades monster jam . jag sålde diverse souvenirer som t-shirts , kepsar , gosedjur , leksaksbilar , vimplar , flaggor , mössor , dvd-filmer , nyckelringar , klistermärken , hörselkåpor .. allt till helt orimliga priser . jag har aldrig sett så mycket pengar förr & tanken på att man gick runt med trettiotusen i magväskan är ganska skrämmande . och på ullevi snackar vi sjukt varmt . att stå på innerplanen runt elva och sälja dessa prylar till både större och mindre fans var svettigt . ett träningspass . det var kaos . alla ville ha en grav digger tröja , och självklart tog de slut . barnens ögon tårades när föräldrarna sa att "nej , tyvärr . det är för dyrt " jaaa , det är svårt att vara en försäljare när man faktiskt känner en viss empati för andra människor .

idag har jag gjort ingenting alls . sov till ett , helt underbart .
ska även passa på att tacka alla som erbjudit sina mig sina duschar . känne jag mig extremt ofräsch så slår jag en pling , hehe .

jag har en dålig vana . innan varje punkt , kommatecken eller andra små symboler som dyker upp i dataskrivna texter gör jag ett mellanslag . alltid . det är inte bra , och dessutom är det fel . denna lilla vana lade jag mig till med någon gång i fjortisåldern då jag insiprerades av någon okänd människa som jag inte minns . för jag tyckte det var snyggt . nu tycker jag enbart det är jobbigt , speciellt när man innan man lämnar in ett skolarbete måste sitta och deleta alla mellanslag . men vanor är svåra att bli av med .

hejdå cyberspace

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback