mer film

idag har jag vart vid havet , ätit jordgubbar & sett på film .

little miss sunshine
är en tävling för flickor i åldrarna 6-7 år . man tävlar i vem som i stort sett är sötast och bäst . olive ska vara med i tävlingen , och hennes minst sagt udda familj åker med på resan . med en pappa som bara vill se vinnare i familjen , en mamma som tvingats ta hand om sin självmordsbenägne bror , en farfar som tar droger och läser porrtidningar och en bror som slutat prata för att han vill flyga i air force one blir det en minst sagt händelserik resa . detta är en komedi , men det är inte direkt så att man tjuter av skratt , utan skratten stannar snarare i halsen när man inser hur hemskt det egentligen är . men det är bra ändå , bara kanske det att benämningen komedi känns lite .. felaktig . i slutändan handlar filmen om en familj som trots sina motgångar älskar varandra , även om de skriker ut motsatsen ibland .

det är svårt att säga vad man tycker om filmen . jag kan inte riktigt sätta fingret på vad som var bra , eller vad som var mindre bra . jag vet inte riktigt . men det var skön på något vis , och jag blev glad , även om den knappast enbart handlade om livets glädjeämnen . sevärd var den iallafall .

godnatt

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback