det är en sjuk värld

idag såg vi på bowling for columbine , en riktigt bra film faktiskt . tänk vilken sjuk värld vi lever i egentligen . i USA har var och varannan snubbe lite vapen i skafferiet , i en stad i Virginia är det till och med lag på att alla med åldern inne ska äga ett skjutvapen .
några knasiga typer hade bildat en egen milis , för de menade på att man ska skydda sin familj själv , varför överlåta det till staten?
en man , som hade tillverkat bomber "på skoj" och sov med en magnum 44 under kudden hade nog inte alla kossor i hagen om man säger så . det skönaste var att när michael moore frågade om han tyckte att folk skulle få ha även kärnvapen hemma , "lite plutonium i lagårn" så sa han: "nej. någon slags begränsning måste det finnas. det finns galningar där ute." och så såg man hans ögon & tänkte ... herregud , han pratar om sig själv !
och sen när hemska saker händer skyller staten på marilyn manson , som verkar vara en otroligt bright man och som faktiskt är en av de få medverkande i dokumentären som har något vettigt att säga .
ännu en mkt intressant film av michael moore , sjuk men intressant .


en annan sak jag tänkt på idag är sommaren . om en månad eller så är det sommarlov , ska bli underbart . sommarlovet 2003 spenderade jag stora delar av min tid i en hammock inne på maxi . det var tider det ! undra hur denna sommaren blir ? jag ser fram emot den iallafall .

imorgon är det nationella prov i matte B som gäller , ack & ve . vad ska man säga ? hoppas det går bra men man vet aldrig .

nu ska jag snart träna en sväng . hejsvej

Kommentarer
Postat av: carro

hej sötnos. klart att det kommer gå som smör för dig. sedan köper du en bakelse och kommer hem till mig och fikar :D är hemma immorgon. pussar på dig min sköna


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback