det är mycket nu

skola & plugg , hela tiden . våren är här , fåglarna kvittrar , träden blir gröna , blommorna slår ut och man borde vara fylld av energi . men så plötsligt komemr de nationella proven och allt är förstört . man vet att man inte kan plugga till dem , men man vet att man måste  annars kommer man att misslyckas . det finns ingenting om skapar så mycket stress som nationella proven . det är nu man ska vara ute oh njuta av solen , visserligen regnar det lite lätt idag , men iallafall . men på torsdag är det nationella prov i matte b , min största fasa , så jag måste plugga .. även om jag knappast kommer lära mig transversalsatsen tills dess . plus att det är massor av andra slutprov på gång . så jag har inte tid med något annat , det är för mycket nu . och man är för trött för att sova på nåt sätt .
och när prov-veckorna äntligen är över , när jag betat av alla prov och förhoppningsvis lyckats lite iallafall . då kommer jag vara för trött för att orka gå ut och njuta .

men annars är det fint .


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback