pluskvamperfekt

idag bestämde jag mig för att ta tag i mitt liv ordentligt så jag ringde till vårdcentralen för få en tid att kontrollera min efterhängsna förkylning. nu går jag på penicillin. rätt bra ändå. hoppas det hjälper.
idag hade jag min första ordentliga engelska c-lektion. funderar väldigt seriöst på att hoppa av. jag förstod inte ens hälften av orden på första sidan i boken. och vet ni hur många olika tempusformer det finns? och visste ni att på engelska heter nästan alla samm sak? det enda språket jag kan något om tempus på är franska. och då är det ytterst lite. om någon hade sagt ordet konditionalis till mig så sent som igår så hade jag trott att den pratade om en frukt. eller kanske en krydda. och då är vi ändå inne på det svenska språket. nu är det engelska vi ska kunna och den som kan få mig att förstå skillnaden på continuos perfect simple, present perfect simple, present simple och past present simple.. den männsikan ska ha medlaj!
nu ska jag snart sepå innebandy. jag vill spela. jag vill. och det är hemskt att sitta på läktaren och se på när man känner hur hur mycket spring man har i benen. men så börjar man hosta och inser att man nog ska hålla sig på läktaren, både för sitt eget och andras bästa. man vill ju inte smitta motståndarna.
hejahejaheja marstrand!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback