ang. "mina vänner"

jag läste mitt förra inlägg och insåg att det finns ett uttryck jag verkligen missbrukar. mina vänner. eller, ja, någon gång då och då använder jag mig av min vän också. att skriva/säga såhär har jag kommit på, kan falla ut ganska så fel. inte för att jag inte har några vänner, det har jag tro't eller ej, utan snarare för att:

det är ju trots allt inte jag som har äganderätt på mina vänner. det är inte jag som bestämmer att de skall vara just mina vänner. alltså, är det fel att kalal dem för mina. jag äger dem ju inte. och vad vet jag, frågar man dem kanske de inte anser sig vara a friend of mine.
sen kan jag inte heller vara säker på att det endast är mina vänner som läser bloggen. jag betvíbvlar dock någonting annat, men man vet aldrig.

så, om någon av er känenr sig kränkt av att bli kallad min vän ber jag om ursäkt.
inte sagt att jag kommer sluta använda mig av detta uttryck, åhnej. men en ursäkt kan aldrig skada, mina vänner.

haha. ibland får vi alla små knäppar.
hejdå, mina vänner.

skulle kanske funka att ta bort mina/min framför och bara skriva/säga hej vänner alt. hej vän? eller? kanske inte ändå?

och till alla er som anser er vara mina vänner vill jag säga en sak: jag gillar er!


Kommentarer
Postat av: daniel

"Mina vänner" låter ju så mysigt att jag väljer mig att sålla mig till den gruppen, vare sig du vill eller inte . :)

2008-04-30 @ 16:58:50
Postat av: daniel

-meningsbyggnad is the shit-

2008-04-30 @ 17:00:06
Postat av: lisa

klart du är min vän :) tänker lite på en sån där mina vänner-bok man hade när man var liten. eller jag hade iallafall :)

2008-05-01 @ 17:41:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback