freaky friday

jag var uppe och hoppade alldeles för tidigt imorse, för att bege mig till skolan för en enda lektion. matte c närmare bestämt. på fredagar slutar jag tio över nio, ändå lyckades jag inte ta mig hem från mimers hus förrän efter halv ett. jag kan skylla på mycket, regnet bland annat. men egentligen handlade det mest om att jag inte hade en jävla aning vad jag skulle göra med min dag. visst är det skönt att sluta tidigt, men jag blir fruktansvärt rastlös. sitter bara och glor och väntar på att det ska bli eftermiddag så att resten av befolkningen i vårt avlånga land också ska bli lediga. de flesta iallafall.
alltså. cirka kvart i ett satte jag foten i hallen och sedan dess har jag nog inte gjort någonting vettigt alls.
jag satte ganska omgående på teven, men då jag var för lat för att byta kanal (med kanalväljaren som låg ungefär fem centmeter ifrån min hand) så satt jag och lyssnade på någon debatt på svt 24 mellan en katolsk präst och en muslimsk ledare om det moderna samhället  i sisådär 30 minuter. föga intressant. sedan åt jag en semla utan grädde. det var gott men lite torrt. än en gång berodde allt på att jag inte orkade. vispa grädde alltså. sedan dess har jag suttit framför denna dumburk och samtidigt kollat på halvtaskiga musikvideos på ztv.
om en stund skall jag göra det som lär bli det mest meningsfulla på hela denna onödiga dag. åka och köpa sushi. bara någon vill komma hem med en bil..
jag sitter även här och väntar på ett sms jag befarar att jag aldrig kommer få. och om de blir så, att jag aldrig får detta lilla sms, ja då vet jag inte vad jag tar mig till. inte idag, och inte imorgon heller. jag vet inte.

tänk vad mycket något litet kan betyda. tänk vad viktig en detalj kan vara i det stora hela.

trevlig helg mina vänner!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback