passar bra som mellanmål?

jag är lite inne på dethär med reklamfilmer och igår fick jag en lite chock när jag såg en reklam för den där skrattande ko-osten som jag alltid tjatade på mamma om att vi borde köpa för över tio år sedan. mini babybell. den skrattande kon. tillslut gav min käre mor efter för mitt, och min systers, säkert ganska jobbiga tjat och köpte de små ostarna, som enligt reklamfilmen "bara vill ut". vad jag minns tyckte jag inte att de var särskilt goda, men runt ostarna satt ett rött skal av vax. det tyckte jag om! vi skalade ostarna och värmde upp vaxet i våra händer, sedan kunde man göra små figurer, ungefär som playdoo.
iallafall. reklamfilmen för mini babybel måste vara den äldsta reklamfilm som fortfarande visas. om jag inte misstar mig helt är det nämligen samma som visades när jag var liten och lekte med ostvax. sätt på tvn och håll tummarna för att denna charmiga & färglada ostreklam dyker upp. titta, njut och få en liten 90-tals-flashback.

image103image103image103image103

Kommentarer
Postat av: carro

jagb har haft samma tankar. dock har jag aldrig gillat den osten. kommer ihåg när vi var hos Chrille och Charlotte frågade mig om jag gick barn och fritid. då hade vi en diskussion alà
naturare. hur vaxet var uppbyggt. haha jag visste :D:D

Postat av: lisa

smartie ;)

2008-02-29 @ 12:07:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback