rösträtt

för en gångs skulle i melodifestivalsammanhang lyckades svenska folket rösta rätt.
nåja, nästan iallafall. allas vår id-ola kunde mer än gärna bytts ut mot lasse lindh som igår lät som en finstämd blandning av kent och lars winenrbäck.
i övrigt var rongedal faktiskt bäst, även om det var löjligt likt mikas grace kelly både här och där och i hela refrängen, dessutom hade de snygga kostymer. sanna nielsen har aldrig varit my piece of cake, men visst är hon duktig, och jag kan inte beskriva lyckan jag kände när jag såg carolas blick efter att hon och hela svenska folket fått reda på att hon och andreas johnsons skirkiga framförande "bara" hade gått till andra chansen. glädje, glädje, mer glädje och så rätt.
kebabkillarna var väl sköna, men inte riktigt min grej. lite halvpinsamt. när vi ändå prata pinsamheter kan man ju nämna the nicole. listan kan göras lång på vad som var pinsamt med henne, hennes framträdande och allt annat som hade med hennes vodkalåt att göra. för det första kan man inte ha ett "the" framför sitt namn som artistnam,n. för det andra så framstod hon som den mest korkade språkbegåvningen som någonsin medverkat i svensk tv, för det tredje så kudne hon inte sjunga, och för det fjärde.. nej. det känns inte som att jag behöver fortsätta. sjunger man en låt av typen "i want vodka, shake that ass" så är det bara pinsamt. pinsamt. måste dock erkänna att när jag blundade och endast hennes ryska dansare sjöng och hon var tyst så lät det helt okej. men pinsamt är ändå ordet.
en fråga jag har är vad idolas säckpipeblåsare var till för? någon som vet? frågan är om ens idola himself vet..

oj. jag råkade visst glömma att nämna jimmy janson. det heter han ju egentligen inte men ni fattar vem jag menar. jaa.. att jag glömde bort honom säger väl allt. (efter att ha googlat inser jag att pojken i fråga heter alexander schöld.. och nåt med fame factory.. äsch.)

nej. melodifestivalens vinnare 2008 borde faktiskt bli björn gustavsson.

tack sverige! festa loss!


Kommentarer
Postat av: carro

festa looos :D


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback