you never have no time

idag borde jag verkligen plugga. massor. har hur mycket som helst i min kalender. men det finns liksom så himla mycket roligare saker att göra. just nu är jag inne på att hitta ny musik och fina bilder. det hela får mig att önska att jag var lite mer kreativ. eller.. egentligen är jag nog ganska kreativ, har alltid en massa idéer och så. det är bara det att jag inte har tid för dem, även om jag struntar i att plugga. om jag hade tid skulle jag sy. jag gillar verkligen att sy. och så får man snygga kläder som man själv gillar och som ingen annan har.
däremot är jag kanske inte så bra på att sy. men det går. om inte annat kan man alltid sy om, mycket lättare.

jag är nog också inne på att berätta saker om mig själv på bloggen som inte alla vet. typ drömmar om san fransisco och kreativitet. och att jag gillar att sy. (men jag har aldrig tid)

idag stod det om hellsongs i göteborgs-posten. för ungefär ett och ett halvt år sedan såg jag dem när de uppträdde nåsonstanns. tror faktiskt det var på mimers hus till och med. iallafall. dom fick tre fyrar i gp och det är säkert rätt. jag tycker iallafall att det är sjukt spännande när man tar något och liksom gör det till sitt eget, oavsett vad det är. hellsongs tar hårdrocks-låtar och gör dem till vad de kallar för lounge-rock eller nåt sånt. iallafall håller jag med gp om att run to the hills är fantastisk (lyssna
här). och det är inte ofta jag håller med gp's recencenter.
jag brukar nämligen läsa recensionerna i gp nästan varje dag. ännu en grej ni inte visste? nej. det nog inte mycket man vet om folk egentligen.

jag tror jag är inne i ett stimm.
myspace är välbesökt just nu och jag hittar en massa godbitar.
nu ska jag spela piano. det gillar jag! känns lagom kreativt.

bedrom walls - the idiot
big star - thirteen
hellsongs - run to the hills

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback