you're the stars

jag har infört en lite fredagstradition som jag trivs utmärkt med. sushi.
för er som, precis som jag, älskar denna fina japanska specialité, behöver jag kanske inte förklara varför sushi är så bra. men för er som ännu inte förtrollats av dess rena smaker så tänkte jag nu försöka förklara tjusningen med sushi.
jag skall erkänna att jag i början av min karriär som sushiätare var mer än skeptisk. för mig betydde sushi rå fisk. och de som en gång kännt den riktigt obehagliga lukten som rå fisk ibland kan ha planerar inte direkt att äta det. men en dag blev jag tvungen. vi var bjudna på middag och det bjöds på just sushi. man kan ju inte tacka nej. dessutom var jag hungrig, så jag tänkte, äh, vad fan. ge det en chans. smart tänkt visade det sig. jag började med lite nybörjarsushi, utan fisk. i stort sett bara ris, avokado och gurka. några månader efter denna, helt okej, första sushi upplevelse åkte jag med några av mina mer rutinerade sushiätande vänner för att äta sushi på en sushibar. nu prövade jag för första gången de tyngre grejerna, med stora bitar av rå fisk. lax närmare bestämt.
efter denna gång var jag fast, och detta är tjusningen med sushi, enligt mig: det blir fortfarande bara godare och godare för varje gång. jag kan inte tröttna på sushi, och tillskillnad för min stora svaghet choklad så är sushi nyttigt.

mer sushi åt folket!

för övrigt känner jag på mig att det kommer att bli en alldeles strålande fredagkväll. vänner, musik & fest.
och imorgon får jag äntligen träffa mina små favoritsysslingar. bra start på mitt sista sportlov någonsin.


Kommentarer
Postat av: carro

du får nog träffa din snälla kompis imorgon också, vaken du vill eller inte ! haha :D puss

Postat av: lisa

klart jag vill!

2008-02-09 @ 21:32:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback