you're the miles left to go

filosofi. något jag funderar på en del, då jag har prov nästa vecka.
idag kom vi in på en intressant (?) diskussion gällande huruvida vår världsbild stämmer eller ej. en av våra teorier för hur det skulle kunna lägga till var följande:
jorden är ett litet rött äpple som hänger i ett enormt äppleträd. när äpplet börjar bli lite halvt övermoget och faller till marken, då går jorden under.
sofia utvecklade teorin ytterliggare:
vi är maskarna som bor i äpplet.
nej. man blir hjärntvättad av alla filosofernas sanningar och lögner.

om ett träd faller och ingen är där och ser trädet falla, faller då trädet?

en annan grej jag lägger mycket av mina tankar på just nu är jobb. jag behöver ett jobb. omgående. men det känns som att jag är ute lite sent. nu börjar man söka sommarjobb ju. men iallafall ska jag skriva lite cv, inte för att jag har så mycket att skriva där vad gäller arbetslivserfarenheter, men jag får väll lägga desto mer krut på ett litet personligt brev istälelt. iallafall. om någon har ett trevligt jobb liggandes kan ni ju hojta!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback