dagens fundering.

varför kan man inte sova när man både vill och framför allt måste?

denna fundering kan utvecklas vidare, ganska rejält också. ofta tycker jag det är så, att när man verkligen vill alternativt måste gör någonting som i vanliga fall är busenkelt så går det bara inte. allt liksom låser sig. men dethär med sömnen är ett bra exempel, och någonting jag är ganska säker på att jag kommer uppleva inom sisådär en kvart. man ligger och tänker måste slappna av, måste slappna av, sova, sova, slappna av. måste. slappna. av. det går till och med så långt att man räknar får. men hur man än försöker kan man inte sova.
jag inbillar mig att dethär säger ganska mycket om livet i stort. anstränger man sig för hårt funar det aldrig, inte ens den enklaste lilla sak kan man klara av. så jag skall sluta försöka. jag skall ta allt som det kommer. då klarar jag det! oavsett om det gäller att sova eller någonting helt annat.

nähäpp. nu ska jag sova. eller ja, försöka iallafall. haha.
jag ska försöka lagom.
god natt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback