ett stycke krönika, tack

vi ska skriva en krönika i textkommunikation, mitt all time favourite-ämne, ha ha ha. iallfall jag ligegr redan ganska mycket efter i detta ämne som sägs göra oss till proffs i skrivandets ädla konst, och jag orkar inte med det. imorgon skall krönikan lämnas in, och det kanske låter som en piece of cake men.. nej. det är det inte. det ska vara bra. och det ska helst vara humor också. roligt. det är viktigt att en krönika är rolig, sa vår lärare. visst. men jag tycker då allt att en bra krönika kan vara ganska allvarlig och seriös också. faktiskt. men det är ju bara jag.
så sitetr här och grubblar på vilket ämne jag skall ta mig an. och jag har inte den blekaste.
kanske skall jag skriva om något aktuellt och roligt ämne, men det finns inga! eller kanske om något spännande jag varit med om, det är bara det att mitt liv inte är så händelserikt på det humoristiska planet just nu.
så snälla rara kära underbara fina söta bloggbesökare. hjälp mig.
måste. börja. skriva. nu...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback