kaos

dagen började bra, med matteplugg. kanske inte är den ultimate starten på dagen egentligen, men jag var så nöjd med mig själv efteråt. pluggade nonstop i 45 minuter. och om en timme ska det skrivas prov. för en gångs skull kan jag ärligt säga att jag blir riktigt nöjd om jag får g. eller inte nöjd, men jag förväntar mig verkligen inget mer. matte c är nämligen fruktansvärt svårt, tycker jag.
sedan cyklade jag till skolan. det var tungt. känner mig helt mörbultad efter beachvolleyn igår. men det var kul! borde nog börja träna lite mer sånt, träningsvärk och ömma muskler är ju ett tecken på att det gjort skillnad!

i skolan var det håltimma med lunch som gällde, och jag var på riktigt bra humör. idag har vi "findag", så det kändes fint. sedan började det gå utför. blir så fruktansvärt irriterad på folk som bara skiter i att ta ansvar och tror att det löser sig. det gör det inte! man kan inte bara skjuta över allting på andra. i detta fall blev jag särksilt arg eftersom jag, för en gångs skull, faktiskt hade bättre saker för mig från början, men offrade dem! jag offrade en grym konsert med koop, som jag sett fram emot hur länge som helst, för ingenting alls. blir så arg och så trött. en gång är ingen gång, men tre gånger är för mycket. allt känns bara så fel nu. det enda som får mig att må lite bättre är vetskjapen om att jag gjorde rätt, jag fattade rätt beslut.
nu har jag textkommunikation och som bekant är det inte direkt mitt favoritämne. just nu känns det som att den här dagen inte kan bli sämre. alltid något positivt iallafall.

jag vill glömma att jag lever, men känna mig vid liv.
denna mening kan låta deppig men det är så jävla mycket styrka bakom på ett vis. vi diskuterade oss fram till dessa, om man förstår dess verkliga betydelse, kloka ord igår. och det känns så rätt!

nu återstår 53 minuter till mitt matteprov och ungefär 588 minuter tills jag borde ligga i min säng och sova ikväll. senast. den stora frågan är vad jag ska göra därimellan. borde plugga, men känner att jag fått min dos med plugg idag i och med matten. skulle kunan se på bandy, kunde vart kul, men jag vet inte om jag orkar. kan alltid ta en härlig promenad. och jag vill gå på bio också. och som sagt, denna dagen kan knappast bli värre. den får inte bli det. då slår jag någon, eller kanske något. hårt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback