horoskop är obehagligt

min syster har en tendens att köpa alldeles för många skvaller- och tjejtidningar. och jag har en tendens att alltid bläddra igenom dem när jag har långtråkigt eller inte är tillräckligt trött för att sova. och jag läser alltid mitt horoskop ingående.

läste ju precis om mig själv under rubriken vattumanen i veckorevyn. och ja, det kändes verkligen som att jag läste om mitt eget liv för det stämde så himla bra.
men så tänkte jag att horoskop kan inte vara sanning, så jag läste alla andra också. för ofta är det ju så, att man hittar någon liten del i alla horoskop som man tycker passar in i ens eget liv. så jag läste.
visst. jag kunde varit både stenbock och vädur, litegrann, men vattumannens horoskop stämde verkligen exakt. och jag önskar att jag var våg. bara denna månaden iallafalll.

sant eller inte. det är obehagligt oavsett och jag vill resa bort.

"Du trivs med omväxling, miljöombyte och utmaningar. Helst reser du, men om du inte kan komma iväg så gäller det att krydda tillvaron på hemmaplan med spännande saker. Vardagsliv tråkar ut dig.."

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback