idag är en sån dag

som man bara vill ska ta slut så snabbt som möjligt . kom just hem efter ett spanskaprov , kändes ganska bra men man ska aldrig säga det egentligen för det är då man får tillbaka proven med tre poäng över g-gränsen . så glöm det . om en halvtimme skall jag åter till skolan för fältstaffeten , en ganska kul grej egentligen om man inte går i min klass . ingen orkar ta tag i nåt . inte jag heller längre . det känns la sådär kanske . man ska klä ut sig men vi har inget tema . känns väldigt sådär faktiskt . sen är det stress stress stress & in till stan där vi ska på nån invigning för att säkra våra betyg i foto a ungefär . eller egentligen inte men våra lärare är lite såna att dom uppskattar om vi kommer på deras invigningar & det lär ju knappast sänka mitt vg+ i ömdöme . sen är det el autobús hem igen och förhoppningsvis blir det inte alltför sent . måste nämligen städa lite . jag orkar inte . men jag måste . mitt rum nästan luktar damm , då är det illa . sen måste jag nog egentligen träna också . det var alltför länge sedan , men jag har ont i halsen . får se om jag trotsar det , troligen inte . imorgon ska vi åka till stockholm aptidigt och det kunde faktiskt inte passa mindre bra just nu .
alltså ibland är livet underbart , men ibland vill man bara somna och vakna när allt är över . idag är en sån dag . igår var nog också en sån dag om jag tänker efter .

det som skulle göra allt lite lättare var om jag kom hem ikväll & bara nåt helt underbart hände . alltså nu menar jag verklig sjukt fantastiskt . nåt som bara gör en glad . eller så kunde det helt enkelt stå en fet chokladtårta på bordet när jag klev innan för dörren .

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback