it ain't enough

idag försov jag mig, som sig bör såhär en måndag. dålig vana. men lyckades komma nästan i tid då jag befann mig på mimers hus nästan exakt tio minuter efter att jag vaknat. bra jobbat där måste jag säga, ganska stolt över mig själv.
idag har vi provat ut studentmössor. herregud. vad jag trodde handlade om att välja storlek visade sig vara en hel vetenskap. och jag har ännu inte bestämt mig för vilken färg jag ska ha på min brodyr, eller vilken färg jag ska ha på "diamanten". jag är till och med osäker på storleken. och vad jag ska skriva på bandet. och vad kostar kalaset då? jo, det lilla paketet som alla utom två i de två närvarande klasserna valde gick loss på 595 kronor. ja, men det är de ju värt? för man tar ju bara studenten en gång i livet? 600 spänn (förlåt nu överdrev jag med fem kronor) för en mössa, som visserligen kommer att vara jättekul att ha som minne (i priset ingår ett klassband där alla personer i klassens, som beställer mössor, namn står. detta sitter inne i mössan) men som jag kommer att ha på mig i några timmar. nej, det är dyrt. jag hoppas min kära mor vill hjälpa mig lite då jag faktiskt är ganska så arbetslös. det vill hon nog :)
denna "lilla utprovning" fick mig verkligen att börja fundera på dethär med studenten. shit vilken beslutsångest jag kommer ha när de gäller allt! jag har ju inte ens bestämt mig för mössa än. men vi ska ha det fetaste flaket. det är bestämt :) hahah.
nu ska jag snart åka och spela innebandymatch. grymt kul & vi ska kämpa.
god kväll mina vänner.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback