det heter inte dagis, det heter förskola!

idag har jag jobbat hela långa dagen. jättegivande. eller egentligen inte. fast roligt iallafall. det är lite illa för jag har liksom alltid sagt att jag skall aldrig aldrig aldrig någonsin jobba med något som har med läraryrket att göra. men jag trivs sjukt bra med att jobba med barn. skulle mycket väl kunna tänka mig att jobba lite med lite äldre barn också.
fast inte resten av livet, som tur är. för jag vill liksom vidga mina vyer tillskillnad från resten av min släkt. men jag fattar att så många i min familj valde läraryrket faktiskt. även om jag bara jobbar med småbarn.
alltså. jag tänker inte bli barnskötare eller förskolärare eller dagisfröken eller vad sjutton man får kalla det nuförtiden. men det är ett fint jobb. man blir lite trött bara.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback