kungälv är poppis

idag stog det i gp, på förstasidan till och med, att kungälv växer mest i väst.
i artikeln kunde man sedan läsa "kungälv populärast i väst" & att det är en "Gôr bra kommun!". det förvånar mig inte. jag har mest bara väntat på att fler än vi som bor här ska inse charmen, det fina och bra med denna lilla stad.
jag har bott i kungälv i nästan hela mitt liv, innan dess bodde jag i norge, men då jag inte minns ett dyft från den tiden kan jag inte direkt jämföra. dock vet jag att det är varmare i kungälv, och mer folk.
det som gör kungälv så himla bra, och som nämns i artikeln, är närheten till allt. havet, staden, naturen, affären. du kan leva ett helt liv i kungälv utan att någonsin behöva ta dig härifrån, för här finns allt. men vill du ta dig till någon annorlunda plats som har mer, eller iallafall annat, att erbjuda så är det lätt fixat.
även om jag kanske inte kommer att bo kvar i kungälv resten av mitt liv så är jag helt övertygad om att jag en dag komemr att återvända, gärna hundratio år gammal, och fascineras av denna stad.
bara inte kungälv blir överbefolkat nu och alla flyttar hit och det blir värsta nya göteborg och en massa wannabe skyskrapor och sånt. men nej, jag tror det är långt kvar till något sånt händer.
kungälv i mitt hjärta. kan inte tänka mig någon bättre plats att bo på just nu faktiskt.


Kommentarer
Postat av: daniel

Din närhet till stan gissar jag på att du syftar till att Romelanda ligger 7 km bort med sin pizzaria, livsmedelsbutik, lanthandel, ålderdomshemmet och skolan.

Men inte för att göra dig ledsen, utan för att du borde veta sanningen, Romelanda är ganska trist, EGENTLIGEN!

sorry...

Postat av: carro

jag håller med dig. kungälv är underskattat. tänk att bo i mölnlycke där inte HAVET finns :( de badar i sjöar eller åker typ en timme i bil för att ens se havet :( gud så tråkigt, länge leve kungälv :D

2008-02-21 @ 13:26:04
URL: http://julgransflickan.blogspot.com
Postat av: lisa

daniel: hahah. sant! har alltid velat bo där. det är nåt speciellt med den där pizzerian..

carro: du & ditt hav :) haha. jag ska åka med dig någon dag!

2008-02-21 @ 17:04:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback