this can't go on

Jag såg en reklam från friends för en stund sedan. Om en lite pojke som är mobbad. På något vis var den fin. Fin musik, och en liten söt & fin pojke. Men jag blir fruktansvärt illa berörd tror all denna finhet. Att barn kan skada varandra så mycket är för mig en gåta. Barn skall vara små, söta och oskyldiga. Lyckliga. Hur kan de då behandla varandra så illa? Det finns nog ingen förklaring & det gör mig verkligen ledsen.

Det som gör att dessa reklamfilmer berör mig är att mitt i den ledsna ensamheten så finns en lite ljusglimt, lite värme. Friends reklamfilmer visar verkligen att ett litet ord kan göra stor skillnad.

Här är en av friends äldre reklamfilmer. För att se de flesta andra, dock inte den jag just såg på tv, kan man gå in på friends.se.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback