jag ser det snöar.

ibland funderar jag över saker och ting. eller egentligen hela tiden, för jag är en sån där typ som tänker alldeles för mycket, iallafall. ofta undrar man ju om man är helt ensam om att vara lite smått galen. ibland känner jag mig ungefär shizofren.
en sak som jag gör rätt ofta är att jag för små dialoger med mig själv i mitt huvud. helt absurt. det kan handla om vad som helst, men oftast någon av alla de saker jag ältar fram och tillbaka en miljard gånger. iallafall. ibland för jag även en dialog med mig själv och en annan valfri människa i mitt huvud. problemet är ju att det är jag som hittar på allt. ändå känner jag mig klokare efteråt.
kanske är det dethär som är min typ av problemlösning? att prata med mig själv, om än tyst.
ja, det är nog så. jag är ett psykfall.



förövrigt är vädret helt sjukt idag. igår var det världens vårdag och imorsevar det tjugo centimeter snö på vår altan. sjuk värd, sjukt klimat. det är inte okej! nu ska det vara fint och soligt och bra. snön borde kommit i januari när vi vill ha den. nu är det vår. nu är det vår. nu är det vår.. (jag kan lätt intala mig själv att det är så. nu ska jag bara intala han som bestämmer över snön och det där också. vem det nu är.)

nu ska jag handla matlagningsgrädde
mycket nöje

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback