strålande jul ?

idag har jag varit ledig från skolan & det var gott kan jag påstå . dagen till ära har det regnat hela dagen , oj va kul liksom . jag har varit i göteborg med min lilla syster idag & handlat litegrann . inte mycket alltså , bara litegrann . jag menar det (: h&m är en fin affär .
nåt som inte är fint och som nästan får mig att må lite dåligt är :
1. jul på liseberg hade premiär i helgen .
2. julskyltningen på NK har redan satt fart . & det luktar tillochmed pepparkak om den .
3. julutsmyckningen (eller vad man ska kalla det ? ) av gator & torg är redan klar nästan .
det är november . snälla någon ! inom 2 år så kommer jag väl att lyssna på jinglebells i september och ta fram adventsljusstakarna lagom till skolstarten . typ . kan man inte bara ta det lite lugnt ? okeej , jag fattar att affärerna vill tjäna lite extra julpengar redan nu men tänk på oss vanliga dödliga . det blir liksom inte lika kul med jul ( vilket fyndigt rim :) om den pågår under 2 månaders tid varje år . och mer lär det bli om utvecklingen fortsätter , antar jag ?
nej . nu får det vara nog . 
lite rättvisa borde det iallafall vara . får affärerna julskylta så borde åtminstonde konsumenterna få jullov . 
ja jag erkänner . jag är ganska så skoltrött .

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback