i goda vänners lag

idag fick jag ett mail med mitt schema för nästa vecka . är supernöjd ! kanonbra tider , och två lediga dagar :) underbart . så ni får se till att komma ut och fika på bergs på marstrand en solig , eller regning för den delen, dag när ni har lite tid över.
ikväll ska jag träffa malin & sandra och kanske någo mer? har inte stenkoll. det ska bli trevligt. att träffa sina vänner är aldrig fel. gårdagens kväll spenderades hos bengan med virris, carro, chips & dip. inte helt fel det heller. vet inte om det blir varken chips eller dip ikväll, det enda jag vet är att för mig blir det tidig hemgång. de andra ska ut, men det blir inget med det för min del. imorgon har vi nämligen samling klockan sju! fyfyfy! visst ska det bli sjukt kul att spela lite innebandy igen, att löpa i fontin är ju inte riktigt samma sak, men att gå upp klockan 6 en lördagmorgon lockar mig inte! håll tummarna imorgon vänner, motståndet lär bli tufft, men oj vad vi ska kämpa!

förresten, för mina mer trogna läsare kan jag berätta att både fågeln roger & ragga-låten kom med på skivan. ack & ve.

fågeln roger är din vän

sitter just och bränner en "bilskiva" med min syster . ibland undrar man alltså . hennes önskemål är väl i stora drag ingen sommar utan ragga , fågeln roger , girls wanna have fun och lite smålåtar med lil' wayne, 50 cent, hoey, shiggy & nate. jag kan väl påstå att vi har ganska skild smak sådär. och när jag säger okej till en låt som tydligen heter nåt i stil med fever for the flava , så skrattar hon åt mig . ja , detta blir en kamp mellan bra musik och väldigt mycket mindre bra musik. en kamp mellan mig och henne. och om jag totaldissar hennes såkallade "musik", så kan jag säga att hon kommer att hata det jag föreslår. förstår inte hur det kan slå så fel. hur kan det slå sån total slint att man börjar tycka omingen sommar utan ragga med markoolio?

men detta ger mig ändå hopp. om låtar som fågeln roger, boten anna, markoolios ragga-låt och liknande kan slå igenom så borde även jag ha en chans i musikens underbara värld. att slå igenom. ju sämre desto bättre liksom. det finns säkerligen stora pengar att tjäna på dethär. så jag tänkte skriva en låt om fisken sture som blir uppfiskad av en fiskare i sjön han bor. vad tror ni? en one hit wonder kan det väl iallafall bli? 

nej. nu ska jag försöka få min syster att förstå värdet av en riktigt fin razorlightlåt.

tygla din ilska

idag har vi tränat boxning . det var sjukt jobbigt & sjukt kul . när jag stog & slog på säcken och kände hur det började ta emot betämde jag mig för att ta till ett välbeprövat knep . att tänka på något som gör mig riktigt förbannad . jag fann mig själv ståendes framför boxsäcken med ett leende på läpparna . jag är glad . ingenting gör mig riktigt arg & jag kände hur allting bara blev lätt . om ens största bekymmer för stunden är hur man ska orka slå på en boxsäck i ytterliggare en och en halv minut , då har man inga stora problem direkt . så jag slog , av ren glädje , och jag klarade mig minuten ut .

idag har jag även träffat sandra & malin och ätit suhi . mums .
you are my sweetest downfall

hej chokladpudding

åh herregud . denna dag har verkligen gått i förvirringens tecken . om man nu kan säga så . har iallfall sett på film (derailed) och ätit chokladpudding & kladdkaka med carro och emmie . svull & mys . det var kanske iochförsig mindre förvirrat (:

image72

LYSSNA PÅ REGINA SPEKTOR !

take me to a house i can live in

de senaste två , kanske tre åren , har jag pratat om att jag ska göra om mitt rum . tapetsera lite , måla lite , köpa en möbel eller två . mitt stora problem är att jag har beslutsångest . har ingen aning om vilken färg jag vill ha på väggarna eller hurdan soffa jag borde köpa . men imorgon hade jag tänkt att gå till kungälvs färghus för att söka lite inspiration .. måste ju göra något nyttigt på alla mina lediga dagar , så tänkte starta med lite projekt sådär :)
vårt hus är iallafall akos just nu . lådor står överallt , och det är som en labyritn när man ska ta sig från ett rum till ett annat . hopaps det blir bar när det är klart iallfall . just nu har vi ett partytält istället för ett garage och ett förråd istället för ett matrum skulle man kunna säga .och snart vill jag fixa mitt rum också , haha .

vi är helt enkelt för snygga


image71

dagens låt : david gray - babylon
bara för att den var bra redan då ungefär

jag har aldrig varit så rädd

tänkte på det här med rädsla . och började fundera över vad jag är rädd för .

-         sprutor . jag blir svimmfärdig av bara tanken .

-         att bli lämnad ensam . att alla jag känner och tycker om helt plötsligt ska försvinna .

-         att ha ont om tid . livet går så fort .

-         att dö . det är liksom inte ens något man kan påverka .

-         att såra andra människor eller göra dem besvikna . det är nog i och för sig en ganska bra egenskap .


det finns dock några tillfällen i livet då jag varit riktigt, riktigt jävla livrädd
.

förra sommaren var jag , min familj och en annan familj i kina . vi befann oss i beijing , och hade precis besökt den förbjudna staden när vi bestämde oss för att åka moped-taxi tillbaka till hotellet . vår kinesiska vän sirene förklarade lugnt & fint ( självklart på kinesiska eftersom hon bor i kina ) för våra chaufförer vart hotellet låg , och dom nickar och ler . det förhandlade om priser och när alla är ganska nöjda sätter vi oss i moped-taxi-mojängerna . jag och min mamma åker i en och han gasar iväg . för att förstå situationen vi nu är i måste man ha varit i beijing under rusningstrafiken , men jag ska försöka förklara . alla gator har minst fyra filer åt vardera håll , och folk kör som idioter . ingen stannar för något , och man byter fil varannan sekund . dessutom är gatorna fyllda av cyklar , mopeder och kineser på promenad . vi kör på en enorm gata mitt i centrala beijing och alla andra är ur sikte . när min mamma och jag inser att vi kör på samma gata för fjärde gången i ordningen börjar vi bli lite rädda . behöver jag nämna att mannen inte kan ett ord engelska , att det enda vi kan säga på kinesiska är hej & tack eller att vi varken har mobiltelefon eller karta med oss ? okej . i alla fall så befinner vi oss på en mopedtaxi mitt i mångmiljon-staden beijing och vi är vilse . och likaså är vår chaufför . han börjar peka och skrika och jag och mamma ser frågande på både honom och varandra . jag säger till mamma att jag kommer dö .

än så länge är det ändå lugnt , med tanke på vad som komma skall . helt plötsligt verkar chauffören få någon slags snilleblixt och gör , mitt i rådande rusningstrafik , en u-sväng och börjar köra mot trafiken . nu , tänker jag , nu dör jag ! 
och vips så är vi framme vid hotellet där de andra varit i 20 minuter . jag är livrädd . aldrig mer moped-taxi i beijing , eller någon annan stans heller för den delen .

tankar en torsdag

idag när jag skrev lite med erik på msn så sa han, efter att han utsett mig till dagens schteekare för att jag har mycket jordgubbar i min trädgård & jag varit lite sarkastisk utan att egentligen mena det: du är som doktor house. fast ganska så mycket snällare
tur för mig. hade vart ganska så hemskt om jag var så elak. jag tyckte det var en ganska så spännande liknelse iallafall . själv har jag aldrig innan tänkt att jag har särskilt mkt gemensamt med dr house innan .. men det har jag kanske egentligen . fast som sagt , jag är snällare .
sen skrev jag lite med olle och en annan intressant diskussion kom upp . det finns för mycket bra musik . det är faktiskt sant . just nu finns det otroligt mycket bra man kan lyssna på och det kommer nytt hela tiden , jag vet inte vart jag ska ta vägen ! det är klart att det är positivt att det finns många fina bitar , men det hade vart kul om man fick lyssnat på alla . vilket knappast lär hända någon männisika , någonsin .

msn gör mitt liv värt att leva . ungefär .

sen kom jag att tänka på att jag alltid velat ha ett blandband . det är inte fullt så enkelt som det låter . jag vill ha ett blandband som någon gjort till mig med eftertanke . en gåva som är anpassad efter mig och ingen annan . med musik som verkligen säger något om mig , den jag fått det av & hela livet . och det är viktigt att det är ett riktigt gammalt kasettband . inga cdskivor här inte !  det där blandbandet lär inte komma till mig inom en snar framtid . men sen har jag ju aldrig gett ett blandband till någon annan heller . det kanske är dags ? 

godkväll !

action

idag har jag inte gjort någonting . eller jo , jag har lyssnat på razorlight & ätit lite jordgubbstårta . det var i och för sig både bra & gott . jag vill så sjukt gärna åka till roskilde . inte för att det har med någonting annat att göra , särskilt inte med tanke på att jag varken kan eller har råd . men jag vill . vilja slår klass heter det ju ?
dagens tips är iallfall att lyssna på razorlight & försöka ha en riktigt bra morgondag , ni som har sådana förutsättningar . och har ni inte förutsättningarna så får ni väl se till att skapa dem och göra situationen roligare än den är .

imorgon bör jag enligt
http://www.ditthoroskop.nu ( tips från åsa ) köpa en lott , fast det inte blir några storvinster . och jag sitter helst hemma och latar mig , jag bör stanna upp och reflektera över min tillvaro .
ja , midsommar blir nu hejdundrande kul verkar det som , hoho .
just nu är jag dock inte så jättefrisk .

glad midsommar på er !

en bra grej med sommaren ändå :

JORDGUBBAR !
jag älskar jordgubbar . det måste vara det fulländade bäret ungefär . gud skapade männsikan & blev missnöjd så han skapade jordgubben . detta röda lillabär smakar gott , ser fint ut & är så mycket sommar någonting kan bli . svensk sommar utan jordgubbar ? det finns inte .

nu ska jag äta jordgubbar med mjölk & kanske lite socker på toppen , sen ska jag försöka sova trots att jag knappt kan andas . gott ska det bli iallafall .
god natt

sommarplåga no. 1

nej . det är inte en ny version av botten anna . inte heller myggor . min nya fiende kallas pollen , och jag är mer eller mindre övertygad om att jag är allergisk ( särskilt efter att doktorn sa samma sak ) . jag kan inte sova på nätterna , för jag kan inte andas . ögonen rinner . näsan rinner . huvudet känns som en enda stor ballong . jag knaprar allergitabletter & badar i nässpray " mot allergiska besvär " , men ingenting tycks riktigt hjälpa . visst blir det lite bättre , men jag vill må helt hundra & kanonbra ! så fort jag går utanför dörren bommar hela huvudet igen och jag kan knappt se för att ögonen kliar & rinner så . fy fan för pollen .

idag , på vårdecntralen , tog dom en massa blod ifrån min arm för att kolla vad för slags pollen jag var allergisk mot .. eller nåt sånt . ska bli spännande att få svaret om en vecka elelr två . det värsta är att det inte hjälper om jag får bekräftat vad jag förmodligen är allergisk mot , min näsa lär fortsätta rinna .
image70
eller så är jag kanske inte allergisk . vem vet ? förmodligen den lilla apparat som ska spana på massor av mitt blod . förhoppningsvis .

dagens låt : tingsek - i love you ( part 1 )
lyssna även på : the charlatans

förresten har jag klippt mig . det är attans kort & ganska lockigt . lockarna går ju dock att åtgärda . lätt .
men annars är jag nöjd .

ibland undrar man

hej hopp . idag fyller min kära syster 17 år . GRATTIS TILL DIG , STINA !

dagen till ära har jag på mig en rosa tröja , vem kunde tro att jag någonsin skulle klä mig i rosa liksom .. jaja . jag börjar bli lite rädd för msn & hotmail . under tre dagars tid har jag fått mail från viktkoll.se , tappa.se
 & viktväktarna . varför ? varför ? varför ? jag känner mig inte särskilt jättetjock .

idag har som sagt min fina lillassyster fyllt år , vilket innebär att vi snart ska äta tårta . mumsfillibabba . sen ska jag klippa mig . det kan behövas med tanke på hur mitt huvud ser ut just nu .  sen har jag även hjälpt min syster att spendera en stor del av hennes födelsedagspengar ( redan ! ) på diverse fina saker . själv är jag pank . hoppas mamma vill betala klippningen :) har även vart på vårdcentralen & kollat lite hur min förkylning mår . fick ta ett fett blodprov , sjukt obehagligt . sen har jag & sofia plastat in en himla massa tröjor . heja oss .

ja . mycket meningsfullt inlägg känenr jag , men ibland blir det så .

mer film

idag har jag vart vid havet , ätit jordgubbar & sett på film .

little miss sunshine
är en tävling för flickor i åldrarna 6-7 år . man tävlar i vem som i stort sett är sötast och bäst . olive ska vara med i tävlingen , och hennes minst sagt udda familj åker med på resan . med en pappa som bara vill se vinnare i familjen , en mamma som tvingats ta hand om sin självmordsbenägne bror , en farfar som tar droger och läser porrtidningar och en bror som slutat prata för att han vill flyga i air force one blir det en minst sagt händelserik resa . detta är en komedi , men det är inte direkt så att man tjuter av skratt , utan skratten stannar snarare i halsen när man inser hur hemskt det egentligen är . men det är bra ändå , bara kanske det att benämningen komedi känns lite .. felaktig . i slutändan handlar filmen om en familj som trots sina motgångar älskar varandra , även om de skriker ut motsatsen ibland .

det är svårt att säga vad man tycker om filmen . jag kan inte riktigt sätta fingret på vad som var bra , eller vad som var mindre bra . jag vet inte riktigt . men det var skön på något vis , och jag blev glad , även om den knappast enbart handlade om livets glädjeämnen . sevärd var den iallafall .

godnatt

lite film

igår såg jag , caroline & stina på film & åt fruktsallad . mkt gott .

underbara älskade
handlar om en pappa (michael nyqvist , som alltid lyckas spela deprimerade människor på ett ganska trovärdigt sätt ) och han son . de har förlorat sin mamma/fru & bror/son i en bilolycka och vet inte riktigt hur de ska leva vidare . filmen utspelar sig under en sommar och man får följa deras kamp mot sorgen , och se hur de sakta men säkert kommer närmare varandra .
filmen var bra , och jag kan lova att vi alla grät minst två gånger .

farväl falkenberg
handlar om "den sista sommaren i falkenberg" . knepigare film får man leta efter , länge och väl . den skildrar iallfall fem barndomsvänners tankar och liv .  "vuxenlivet hägrar vid horisonten, men alla kommer inte att nå ända fram " . filmen är väldigt seg . långa stunder är det helt tyst , och ingenting händer . dialogen känns inte äkta . och så helt plötsligt skjuter någon huvudet av sig och man får se hela grejen , hur blodet sprutar och huvudet sprängs i bitar . även om det bara är för någon sekund känns det sjukt , sjukt obehagligt .
innan vi riktigt hann se klart filmen hängde den sig , så vem vet .. hade vi verkligen sett hela kanske vi hade tyckt att upplösningen var bra och gav svar på tal .. eller något sånt . fast förmodligen inte .

du tror inte att du blir deprimerad av allt fett du sätter i dig ?
nej . jag blir glad av bacon .


nu ska vi ut till havet & ha det lite mysigt , och kanske bada om de inte är för kallt .
dagens låt : paolo nutini - loving you ( bara för att den är skön på nåt vis )

wow

vilken helg det varit ! helt fantastiskt undebra & kul på alla sätt och vis .
ett stort tack till alla som gjort den så bra :)
nu ska jag sova , välbehövt .
hejsvej & på återseende

sommarlov

vad jätteskönt mitt sommarlov ska bli !
skolavslutningen firades helt kanonbra igår . först var alla mina underbara tjejer hos malin & sen gick vi hela gänget till grabbarna som hyrt en lokal i skällebräcke . kul att alla var på samma ställe hela kvällen , över förväntan . festen var mer än lyckad , och i stort sett alla man ville träffa var där . roligaste dagen/kvällen/natten på länge !

mindre kul var det imorse när telefonen ringde fem över åtta . då vi kom hem strax innan fem kan ni själva räkna ut att jag inte fått särskilt många timmars sömn . jag svarar , och .. nu kommer det värsta av allt .. det är en felringning ! och till råga på allt börjar tanten prata med mig och förklara vem hon söker , varför hon söker denne människa och hur det kan ha blivit fel . jag ville ju sova ! mycket outvilad vaknade jag igen vid halvtio snåret och gick upp .
nu är jag nästan pigg .

ikväll blir det 20årskalas hos niclas . det blir kul hoppas jag !

so long , luftballong

tjingeling

om en timme ska jag till skolan för sista gången på ganska så länge . känns skönt men samtidigt lite knasigt . tänker på alla människor som man träffar varje dag & som man knappast kommer se röken av under sommaren . kanske nån gång , men ändå . skolan är bra ändå . lite förbjudet att säga så , men det är ju sant . hade man haft några vänner alls annars ? kanske två . och ibland är det faktiskt trevligt , speciellt på en rast när h-huset fylls av folk man känner . sen kan ju både mattelektionerna & skolmaten diskuteras & dissas in i det oändliga . men skolan är ganska bra . fast sommarlov är ju inte helt fel det heller .

igår firade vi caroline hemma hos bengan . sjukt trevligt ! mina godaste vänner är helt grymma , bara så att ni vet . har alltid kul i deras sällskap . senare träffade vi lite andra godingar också , aldrig fel . japp , igår var en ovanligt trevlig & lyckad torsdag :)

på återseende .

carro 18

image68

idag fyller min kära vän caroline arton år  minnsann . det ska vi fira :) GRATTIS CARRO !

burned

jag har märkt att jag har blivit lite röd på magen & ryggen idag . det svider . 
ville bara att hela omvärlden skull veta det .
men jag gillar ändå tisdagar nu .
& brännan går över

image67

mississippi

något som jag tycker verkar lite småfräckt sådär är le parkour. det är "en urban rörelseform i vilken syftet är att ta sig förbi hinder på ett så smidigt och snabbt sätt som möjligt . hinder kan vara allt möjligt i omgivningen , såsom hustak , stolpar , stegar med mera ."
ni har väl sätt lättareklamen ? & musikvideon till proper education ? ungefär så tror jag visst det ser ut . så häftigt . så fritt på något vis . skulle dock aldrig våga prova då jag är hundra procent övertygad om att jag skulle skada mig allvarligt .

idag är en bra dag . har haft en lektion som bestod av att se på pang i bygget & äta chips . underbart att se hur kul vår lärare tyckte att programmet var , han skrattade nåt sjukt . sen hade vi någon "rolig dag" som elevrådet arrangerat , och som faktiskt var ganska så kul . sen åkte jag & några godingar ut till havet och nordön där en mängd andra filurer redan befann sig . där solade & badade vi , och åt en massa gott :) dessutom fick jag se mina betyg idag & det var en riktig överraskning , en positiv sådan .
denhär tisdagen kan liksom inte bli förstörd . på något sätt .
åh , jag gillar tisdagar nu .


tre dagar kvar till sommarlovet nu , och veckan lär bli händelserik . kul !

och alla dagarna i solen

image66

sol , vänner & hav . livet är allt bra fint .

hej växthuseffekten

image64


det är sjukt vad varmt det är . helt sjukt . måste vara något slags värmerekord . men man ska inte klaga på sommaren när den äntligen kommer , dessutom lär det ju inte vara allt för länge . det finns minst en bra sak med värmen iallafall och det är att man kan äta hur mycket glass man vill utan att få dåligt samvete , och glass är ju ganska så gott om man säger så .

igår var jag en arbetande kvinna . från nollniotrettio till tjugotrenollnoll slet jag på ullevi där det vankades monster jam . jag sålde diverse souvenirer som t-shirts , kepsar , gosedjur , leksaksbilar , vimplar , flaggor , mössor , dvd-filmer , nyckelringar , klistermärken , hörselkåpor .. allt till helt orimliga priser . jag har aldrig sett så mycket pengar förr & tanken på att man gick runt med trettiotusen i magväskan är ganska skrämmande . och på ullevi snackar vi sjukt varmt . att stå på innerplanen runt elva och sälja dessa prylar till både större och mindre fans var svettigt . ett träningspass . det var kaos . alla ville ha en grav digger tröja , och självklart tog de slut . barnens ögon tårades när föräldrarna sa att "nej , tyvärr . det är för dyrt " jaaa , det är svårt att vara en försäljare när man faktiskt känner en viss empati för andra människor .

idag har jag gjort ingenting alls . sov till ett , helt underbart .
ska även passa på att tacka alla som erbjudit sina mig sina duschar . känne jag mig extremt ofräsch så slår jag en pling , hehe .

jag har en dålig vana . innan varje punkt , kommatecken eller andra små symboler som dyker upp i dataskrivna texter gör jag ett mellanslag . alltid . det är inte bra , och dessutom är det fel . denna lilla vana lade jag mig till med någon gång i fjortisåldern då jag insiprerades av någon okänd människa som jag inte minns . för jag tyckte det var snyggt . nu tycker jag enbart det är jobbigt , speciellt när man innan man lämnar in ett skolarbete måste sitta och deleta alla mellanslag . men vanor är svåra att bli av med .

hejdå cyberspace

dagens i-lands-problem (idag & 3 veckor framöver)

vi har inget rinnande vatten i vårt hus . inget alls . då menar jag ingen dusch , ingen tvättmaskin , ingen diskmaskin & ett badrum fyllt med vattenfyllda spänner . vi äter mat på papptallrikar med plastbestick . jag avskyr plastbestick . & såhär ska jag leva minst 3 veckor framöver . vi här i sverige förstår nog inte riktigt hur lyckligt lottade vi är . hur bra vi har det . jag har varit utan rinnande vatten i ett och ett halvt dygn och tro mig , det är sjukt jobbigt . bara en sån sak som att kunna ta ett glas vatten i kranen . det finns inte . och jag blir lika förvånad varje gång jag vrider på och ingenting händer .
lucky me så kan jag duscha ändå , våra grannar låter oss hämta otaliga spänner till diverse hushållsbestyr & toaletten fungerar . det kunde nog varit värre .
idag har jag även vikt cirka 320 t-shirts & haft mina två sista redovisningar .

men , vad spelar allt dethär för roll om hundra år ? ingen roll alls . 
snart är det sommarlov , och det spelar roll .

god kväll , gott folk .  


life oh life

när man ligger på altanen med solbrillorna på , en bit melon att äta på & shout out louds i öronen . när solen skiner & det ändå blåser en liten minivind som svalkar då och då .
när allt är lätt . det är då man känner att livet är underbart .

strö lite socker på mig

just idag är det en bra dag . jag blev väldigt positivt överraskad över mitt resultat på nationella i matte b , jag ler bara jag tänker på det . detta gjorde såklart att hela dagen känns som en stor vinst . sen försov jag mig imorse också , det var skönt .. dock lyckades jag på något underligt vis komma i tid . sen har solen skinit hela långa dagen & jag har vart på knut & fikat med mina vänner . vi satt ute . då är det sommar !

våran klassföreståndare , eller vad det nu kallas nuförtiden , har många härliga idéer . ibland tror jag att han hade passat bättre som mellanstadielärare för han kämpar så hårt för klassens sammnhållning & vill gärna att föräldrarna skall vara delaktiga . fast vi är glada att vi har honom , det är faktiskt kul . nu har vi iallafall , på hans initiativ , bestämt att vi ska ha en grill/bränboll/kubb-kväll nästa vecka . hans plan från början var att föräldrarna skule evara med , men alltför många av mina klasskamrater tyckte att det skulle bli för pinsamt . det kan jag inte riktigt förstå , det var ju på högstadiet man skämdes för sina föräldrar , eller ?
iallafall så ska vi vara på en liten gräsplätt sisådär 20 meter från mitt hem & ha det allmänt trevligt . ja , jag ser faktiskt fram emot det . även om vi kanske inte är sådär väldigt tighta i vår klass så kan vi ju ha kul tillsammans . vi ska trots allt gå ihop i ett år till .
jag säger bara det : fler såna gymnasielärare tack ! bar initiativ !

och ett lite tips:
på onsdag spelar navid modiri & gudarna på apslätten i kålltorp . har ingen aning om vad det är för ställe men musiken är ju fin & dessutom är det helt gratis . klockan 20.00 börjar härligheten , men tror det är en del andra okända band som spelar innan . pallra er dit vettja !

claridad del sol

image63

oavsett hur man mår så får solen en att må bättre . kanske spelar det ingen roll i det stora hela men sol är bra . idag har jag njutit av solen & ätit glass på kungälvs nya glasscafé , mamma bjöd & gratis är ju alltid extra gott . 

fenomenet söndagar 
det är något speciellt med denna dag , vilodagen . ofta gör jag inget nyttigt alls , jag bara går runt och "förbereder" mig inför veckan som komma skall . eller så kanske jag gör allt jag inte haft tid & lust med under veckan . sånt där tråkigt som bara blir över . städning & plugg .
allt dethär är väldigt konstigt egentligen . att söndagar har blivit till en dag då man ska göra allt tråkigt . att plugga är ju tillexempel förbjudet på helgens övriga dagar (fredag & lördag) , men på söndagar får man . på denna "vilodag" borde man istället njuta av den sista ledigheten innan skolveckan börjar . göra nåt kul ! träffa sina vänner ! vad som helst ! mina söndagar brukar oftast bestå i att jag vilar , och sen när jag vet att dagen snart är slut kanske jag damsuger lite . sen vilar jag lite till . i hopp om att jag kanske kommer vara sjukt utvilad hela den kommande veckan . men det funkar aldrig så . måndagen kommer & jag tänker , varför hade jag inte kul igår ? varför låg jag bara hemma framför tv:n ?

nu ska jag ut & springa . åh så bra !

emmie & caroline

det var en gång en flicka som hette lisa. hon hade två fina vänner som hette emmie josefsson och caroline evertsson . emmie var blond och caroline var lockig . lisa tyckte att dom var ganska snälla så hon brukade ibland spendera sina dagar och kväller i deras sällskap . nu ska dom gå och köpa godis för det är gott .

hemma är nog det bästa ändå

har vart ett himla farande & flygande den senaste tiden . visst har jag haft kul för det mesta , mendet är otroligt skönt att vara hemma denna helgen . ska bara ta det lugnt , något jag inte gjort på riktigt länge . sova , sola , njuta lite kanske . äte lite fruktsallad .

stockholm var trevligt . absolut . men jag var verkligen galet trött . sen kan man ju inte påstå att riksdagen , eu-representationen & nationalmuséet är de platser man bör spendera stora delar av sin tid på . vi fick iallafall handlat lite & ätit lite mat . men mina fötter mår inte helt hundra efter dessa två dagar . har säkert gått flera mil . det mysigaste var ändå att gå i gamla stan med virris & frida . gamla stan är sjukt överskattat , det kryllar mest av turistbutiker som ingen handlar i . eller inte vi iallafall . men husen är fina , och det finns massor av fina fik man kan sätta sig på & bara titta på alla galna japaner med kameror & mexicanare med likadana jackor . ja . det var mysigt . & lugnt . & skönt att sitta ner . hela tågresan hem (5 timmar då vi inte hade råd med x2000-biljetten) spelade vi poker . virre vann hela tiden , och jag förlorade hela tiden . niclas & henke gick nog plus minus noll i det långa loppet . sen kom jag hem & då åkte jag direkt till malin där jag träffade henne & andrea för att sen en film . filmen var ganska bra , men jag var sjukt trött & väl hemma slocknade jag på fyra röda .

    

idag är en annan dag & jag är trött , men det känns ändå ganska bra . solen skiner & ikväll ska jag bara ta det lugnt . kasnke ringa en vän & sen en film , men lugnt blir det . om två veckor är det sommarlov & det känns bra . väldigt bra faktiskt . men två veckor är länge & det lär hända en del på vägen . bara kul hoppas jag . på måndag får vi tillbaka våra nationella prov i matte b , känns mindre kul .

nåt kul är att det öppnat ett glasscafé i kungälv . det måste bara provas någon dag snarast !
nej , solstolen kallar !