pang!

idag lyssnar jag på kristian anttila. en man som sjunger bitar med titlar som körsbär, vill ha dig, paris, självmordsblondkom, bara utifall och du kan ju bara vara bra. skön lite svårplacerad dialekt dessutom.
förövrigt är det en bra dag för imorgon är det den 25:e och jag har slitit något otroligt det senaste, vilket lönar sig tillslut. och jag är värd vartenda öre om du frågar mig.
och imorgon åker vi till oslo!

kom ge mig kärlek eller kniv eller annan form av frid
kom ge mig kyss kom ge mig krig bara nåt så nerven vrids
men ge mig åtminstone musik

ge mig på käften eller spring ändå mitt hjärta ditt förblir
kom ge mig sår kom ge mig gift mot känslan nån sorts medicin
men ge mig åtminstone musik

men mitt bland lögner och sånger och skrik, jag fann en liten, liten stig
som visst ledde ända in, och vittnade om ett ingenting

en liten brant, en trampolin; jag gör vadsomhelst du vill
ett litet stup, en vilja fri; än ett skäl att finnas till
men ge mig åtminstone musik

mitt intressanta liv

idag har jag klippt av mig massor av mitt hår.
eller egentligen var det mest frisören som klippte.
annars har jag diskat i säkert fem timmar, på riktigt. i det ingick att ha på sig jättestora & jättesköna svart-vit rutiga byxor. och för första gången någonsin hade jag gympaskor på jobbet. bekvämt värre. röda var de också. såå emot uniformspolicyn.

jag har träningsvärk också. massor.
men fotbollen gick över förväntan. 

fotboll

idag skall jag spela fotboll, något jag inte sysslat med på sisådär två år.
dessutom verkar det inte bättre än att jag skall spela på mitten.
har aldrig vart min grej.
får se hur skorna sitter på foten och om benskydden passar.
har inte tränat på sjutton evigheter heller. sen i mars kanske.
dethär kan bli kul?

en måndagstanke

det faktum att stora delar av min familj sover när jag går till jobbet på morgonen och har hunnit gå och lägga sig igen när jag kommer hem på kvällen säger förmodligen det mesta om mina arbetstider.


dagens låt får bli en fin bit med lykke li som heter let it fall. lyssna på den.
den handlar om att gråta, fast det tänker man inte först när man hör den.
inte jag iallafall. men fin är den.

in weakest moments i weep
'cause i like the way tears fit my cheek
in darkest moments i cry
oh, how i love the way tears soothe my face

i like it soft, i like it wet
i like my make up in a mess
so i cry hard, let it fall
and i won't stop until my tears are all shed

nothing's in its place


jag vill ha en polaroid-kamera

låter rubriken tala för sig själv.
idag är jag vansinnigt trött nämligen.


let's celebrate sundays

emmie fyller år idag!
grattisgrattisgrattis :)
hoppas du får en strålande födelsedag min vän.

har för övrigt haft en kalasfin helg och träffat & pratat med några vänner som jag inte sett på evigheter. har saknat en del människor enormt mycket det senaste. men nu skall det bli ändring och vi skall börja umgås som vi gjorde back in the days. eller lite iallafall.

bland det finaste som finns kan vara att sitta och prata med någon som man alltid varit nära vän med men inte pratat med på evigheter och bara känna att man fortfarande kan säga precis vad som helst. känslan av att känna en person utan och innan fastän man knappast aldrig ses. vänskap är fint.
något annat som är fint är att sitta och tänka på det såhär efteråt. och känna att man har vänner som alltid kommer att finnas kvar om man själv bara vill. (och fint är mitt bästa ord, för det beskriver bra saker på ett så bra vis)

dagens låt: kate nash - skeleton song


i'm not what i appear to be

jag gillar mitt jobb. för trehundraelfte gången. och jag jobbar inte ens i helgen men ändå tänker jag på det.
nu skall jag slå in paket och kanske äta lite socker eller något som är gott iallafall.
jag är pank också. fast ibland är det värt det.

dagens låt: the beatles - i'm a loser

STINA..

TOG KÖRKORT IDAG!

grattisgrattisgrattis.
det satt säkert i kläderna, haha.
hon är så himla bra min syster. så bra!


grymt

såg precis något sjukligt grymt på tv. tänkte dela med mig. helt sanslöst.


going on

idag vaknade jag klockan kvart över ett. jag behövde sova med andra ord.
mitt jobb tar kål på mig men det är så himla roligt att det inte gör någonting!

going on med gnarls barkley är lätt dagens, och hela veckans låt, och för en gångs skull är videon riktigt snygg. jag vill dansa precis så.


klantigt lisa

jag är bra på att tappa bort saker. men denna gången tror jag inte att jag kommer hitta det jag tappat.
idag har jag för första gången i mitt liv gjort en polisanmälan av ett borttappat föremål.
man lär sig alltid något.

dagens leende

idag har jag varit på en position som kallas salong på båten. det låter fint tycker jag. tänker på ett stort rum med mönstrade tapeter, stora fönster och högt i tak. och fina matsalmöbler och matsilver som används vid fina tillfällen. ordet salong andas glamour. på båten innebär det att man serverar lite, bjuder på fazer mint-choklad, och, mest av allt, städar. man plockar helt enkelt undan efter folk när de ätit. en lite stressig uppgift som inte alltid är kul. helt okej, men inte det roligaste man kan göra ombord. iallafall. idag när jag plockade tallrikar som bäst från ett bord så tackade en liten flicka, cirka fem år, som satt vid bordet för att jag plockade bort för dem.

- varför är du så snäll och städar åt alla andra? frågade hon.
- det är min uppgift här, sa jag.
- men varför gör du det?
- jag vill ju vara snäll såklart, svarade jag.

hon gav mig världens största leende och sa:
- jag tycker du är jättesnäll som plockar undan efter alla.
jag tackade och hon fortsatte:
- och vet du? jag tror att jättemånga andra ochså tycker att du är snäll fastän dom inte säger det.

behöver jag säga att dethär gjorde min dag? jag kunde städat i flera timmar till.
(om det inte vore för att jag hade fruktansvärt ont i fötterna efter att ha slitit i nästan elva timmar redan)

vuxna borde vara som barn. 



(med tanke på barn så måste ni bara gå in på
denhär sidan på något konstigt språk och se på bilderna. fint som snus!)
god kväll

go to hollywood

jag gillar mitt jobb.

och jag saknar mina vänner som är i arvika. önskar att jag vore där just nu.
nu skall jag sova för imorgon ringer klockan 04.15, en tid jag sorgligt nog börjar vänja mig vid.

for all the times

har aldrig förstått uppståndelsen kring sex and the city. så jag såg filmen, för jag tänkte att då kanske jag skulle förstå vad det är som är så fantastiskt. men jag förstår fortfarande inte.



och nästa år någon gång åker jag till malaysia, indonsesien, vietnamn, kina, nepal och kanske lite mer plaster. vi har planerat idag och det känns verkligt.
fast overkligt ändå.
tusen gånger mer fantastiskt än alla filmer på bio iallafall.

och bara för att jag missar kooks på arvika ikväll, till skillnad från flera av mina vänner, så bjuder jag på ett youtube-klipp.