sjukt onödigt inlägg

bara för att vi precis fick mvg på vårt projektarbete & jag är ganska så stolt!

vill någon köpa en bok så hojta :) har några över tror jag.

jag kan bara le just nu.

deluxe

höjden av lyx måste vara att sitta i soffan iklädd morgonrock och äta lunch, med vetskapen att man inte behöver stressa för fem öre. och träden blommar utanför fönstret och det så himla fint att jag nästan känner mig poetisk.

nu skall jag gå till skolan strax. sedan skall jag kanske köpa ett par prickiga skor. efter det skall jag kanske på en väldigt tidig student med mina kära padres och ikväll vankas det grill.

tjingeling!

ang. "mina vänner"

jag läste mitt förra inlägg och insåg att det finns ett uttryck jag verkligen missbrukar. mina vänner. eller, ja, någon gång då och då använder jag mig av min vän också. att skriva/säga såhär har jag kommit på, kan falla ut ganska så fel. inte för att jag inte har några vänner, det har jag tro't eller ej, utan snarare för att:

det är ju trots allt inte jag som har äganderätt på mina vänner. det är inte jag som bestämmer att de skall vara just mina vänner. alltså, är det fel att kalal dem för mina. jag äger dem ju inte. och vad vet jag, frågar man dem kanske de inte anser sig vara a friend of mine.
sen kan jag inte heller vara säker på att det endast är mina vänner som läser bloggen. jag betvíbvlar dock någonting annat, men man vet aldrig.

så, om någon av er känenr sig kränkt av att bli kallad min vän ber jag om ursäkt.
inte sagt att jag kommer sluta använda mig av detta uttryck, åhnej. men en ursäkt kan aldrig skada, mina vänner.

haha. ibland får vi alla små knäppar.
hejdå, mina vänner.

skulle kanske funka att ta bort mina/min framför och bara skriva/säga hej vänner alt. hej vän? eller? kanske inte ändå?

och till alla er som anser er vara mina vänner vill jag säga en sak: jag gillar er!


we spent some time together walking

efter några dagars tystnad här på bloggen är jag tillbaka. tystnaden har framförallt berott på att vår dator gick och dog lite smått, men nu fungerar den igen, mer uppgraderad än någonsin förr. vi har windows 2007, och de mina vänner, är stort för ett antidatafreak som jag själv.

iallafall. vad jag tänkte säga är att ibland är livet rörigt. ibland måste man göra saker man inte vill. oftast blir det faktiskt inte alls som man tänkt sig. men (alltid detta återkommande ord), ibland så blir faktiskt det som kännts allra värst av allt en liten smula bättre. ibland löser sig saker, om inte helt så iallafall halvt. och även om det gör att livet blir mer komplicerat än förut, även om det innebär ännu mer tankeverksamhet i ens lilla huvud, så tror jag att det är bra. jag tror att det här kan sluta riktigt bra, om inte annat så hoppas jag verkligen det.

och det mina vänner kan ha varit bland det mest personliga jag någonsin skrivit här på min blogg. men förmodligen kommer ingen förstå ändå. eller kanske någon, ja, någon kommer att förstå. och till er andra säger jag bara. våga förlora er själva en stund. våga vika ner er och våga lösa era problem. för även om det inte är alltid, så blir det faktiskt bättre då och då. om man bara försöker och slutar vara så jävla stolt.

nu sitter jag här och äter havregryndgröt, kollar på gamla bilder och njuter av att jag inte börjar skolan förrän tio i ett. och egentligen borde jag skriva en recension, då den skall vara inne tio i ett. men det, mina vänner, är ett problem som jag inte känner för att lösa just nu.

dethär inlägget blev mycket längre vän vad jag ahde tänkt
att ordbajsa är verkligen en av mina starka sidor
jag kunde ha fortsatt flera hundra rader till
men jag skonar er från detta
mina vänner

ha en fin måndag
och lyssna på
nothing like you and i

you'll be calling but i won't be at the phone


i´m all gone

idag har jag genomgått ett syntest som visade att jag ser sämre på höger öga än på vänster. av någon underlig anledning hade jag tänkt mig att det skulle vara tvärtom, precis som att man är högerhänt och högerfotad borde man ju vara högersynt. men icke.
jag har även observerat en hel del annat spännande, bland annat en kostymnisse åkandes på en hemmasnickrad sparkcykel (en longboard med en fastsatt pinne) mitt i nordstan.
jag har varit på toaletten på hvitfeldska. jag har drogtestat mig. jag har fått en väldigt felaktig lönespecifikation. jag har ätit keso, min nya favorit. sen har jag provat min drömklänning och insett att den no inte riktigt var min drömklänning trots allt.
och tillslut fastställde jag att jag verkligen inte passar i en viss typ av solglasögon som verkar finnas i var och varannan butik just nu.

jag har hunnit med en del idag. och mer skall det bli. tänkte börja fortsättningen av denna torsdag med att laga pasta carbonara. och lyssna lite på lykke li.

det är ganska läskigt att jag skrivit ordet jag 11 gånger i detta inlägg. därför får målet för nästa inlägg bli att inte skriva detta egoord en endaste gång. får nog bli till att posta ett youtube-klipp tror jag. mohaha. denna lilla blogg handlar ju trots allt framför allt annat om just mig. äckligt vad egocentrisk man kan vara.

simma lugnt!


lite bilder från gårdagens kexpicknick

image123

image117

image120

image118

image121

image122

att sommra

idag sken solen så fint så fint. vi gick till bräckboden och köpte flera kilo kex, sen köpte vi bullar och festis. sen gick vi till en liten brygga och pratade, lyssnade på gamla godingar, skrev ord av bokstavskex, tävlade vem som kunde kasta ett singoalla längst och lekte någon konstig lek som någon kom på. sen gick vi en promenad och sen åkte vi hem. härlig och underbar dag.

spring

idag är början på en ny era. jag har varit ute och sprungit! wow!
kom på det helt själv dessutom, ingen tvingade mig. jag bestämde mig bara . senast jag var ute och sprang var nog i augusti förra året. idag sprang jag fyra kilometer. i bra tempo. jag är jättestolt över mig själv. och jag som hatar att gå ut och springa. men det var helt underbart! som det mesta här i livet är det alltid godast efteråt. när man känner hur mjölksyran tagit över musklerna och man knappt orkar gå. och ändå hade jag lätt kunnat springa någon kilometer till egentligen.. tror jag.. om inte mina lår hade krampat. haha. är iallfall väldigt nöjd med mig själv.
och imorse åt jag havregrynsgröt till frukost. och när jag kom hem från min löprunda gjorde jag både situps, rygglyft och strechade lite. jag säger då det. det är början på en ny era i mitt liv. kan ju hoppas iallafall.

sen såg jag denhär videon och den är ju bara så söt. att hoppa av glädje.



nu funderar jag på att ta en promenad. jag borde plugga. men en promenad känns mycket mer lockande.
promenad it is. trevlig kväll!

mitt hjärta

jag har i några månader letat efter en sak jag lyckats tappa bort. ett halsband med ett hänge iform av ett hjärta som plingar lite när man rör på sig. halsbandet fick jag av mina vänner när jag fyllde arton. bland det finaste jag någonsin fått. iallfall. jag letade länge efter det igår när jag städade, men hittade det inte.. och det var bara att inse fakta. det var borta. för alltid. lika bra ge upp, tänkte jag.
men.. så imorse av en slump så låg det helt plötsligt bara mitt framför näsan på mig. och jag blev så himla glad.

och solen skiner ute.
det här kan bli en bra dag.

söndag

image115

bjussar på en bild från förra helgen på orust. tyckte den var lite fin.
gårkvällen var rolig, knasig och lite spårad. idag är jag trött.
vi åkte mycket buss, men mina fyra fina vänner gjorde att det blev kul iallafall.
och sen träffade vi en massa annat folk. trevligt trevligt.

idag skall jag skriva PA-rapport och plugga filosofi hela dagen. sedan hoppas jag på en lång promenad i solen. söndagar kan vara bland de bästa dagarna fatiskt. orkar inte utveckla det just nu, men jag vet precis varför de är så bra. nähäpp, nu kommer snart mina PA-vänner och då gäller det att vara på topp. eller iallafall försöka :)

ha en fin söndag!

my number one

underbar dag! solig promenad och sushi på altanen. fint är ordet.

den 3e maj spelar pacific! på storan och jag vill verkligen gå, men det är 20årsgräns. så himla typiskt. men.. (det finns oftast ett men) den 2e maj spelar dom på ett ställe i borås, där det "bara" är 18årsgräns. så. jag måste dit helt enkelt. det är billigt. och det är bra musik. vad mer kan man begära? allt jag behöver nu är en vän som vill följa med. du kanske?

sen är det ju en bonus att de gör snygga videos också.



nej. nu ska jag nog faktiskt ta ytterligare en promenad. och sen är det lördagskväll och glädje för hela slanten.
tjing.


dar un paseo

såhär på vårkanten skall man inte ha tid att blogga. man skall ha fullt upp med långa promenader och att träffa sina vänner. så det är precis vad jag tänker göra nu.
det är sol! det är vår! och jag älskar det!


jag tror vi flyr rakt in i solen

image114

jag gick en härlig promenad i solen och köpte glass med choklad och marsipansmak.
ikväll skall jag träffa virre, frida & caroline och göra nåt trevligt hoppas jag.
det krävs så lite för bli glad ibland.
nästan ingenting.
ett ord kanske.
eller sol.

och jag skall skriva en sommarvisa

idag skiner solen.
ville bara göra alla uppmärksamma på detta, för det är faktiskt helt underbart.
jag cyklade en sväng förut, och jag hade bara t-shirt under min jeansjacka men det var ändå varmt.
och jag & virre satt ute i solen och blev alldeles svettiga och jobbade med det sista på vårt projektarbete.
och vi har hämtat boken idag! vi har hämtat den, det är på riktigt och jag känner mig som en stolt mamma när jag ser på den!

och när malin frågade mig varför jag var lycklig så var det bara lätt att svara.
solen skiner, boken är färdig och framför allt så har jag världens finaste vänner.

nu ska jag ta en promenad. i solen.
solen gör att alla problem bleknar.
jag gillar det.

dagens låt: håkan hellström - visa vid vindens ängar
eller så spelar jag lite på mitt piano, fast det låter falskt.

maybe it's time

no more vinterjacka iår har jag kommit fram till. caroline blev min inspiratör. höll dock på att frysa arslet av mig när jag cyklade till skolan iklädd jeansjacka och strumpbyxor imorse, men det var det värt. för nu är det sol och fint och våren är här på riktigt. men jag vill inte säga allt för mycket. kanske snöar det imorgon, vem vet?

iallfall. mer uteserveringar, solglasögon och vitsippor åt folket. och mer sol. mer!

i wanna put on my boogie shoes

ojojoj, jag är helt fruktansvört sanslöst glad. vet inte riktigt vart jag skall ta vägen. vill bara hoppa och springa och dansa och skrika, helst på en och samma gång. idag fick jag nämligen jobb på stena line carisma, snabbfärjan mellan göteborg och fredrikshavn. sjukt vad glad jag är. det är liksom på riktigt nu, även om jag nästan vetat om det sedan i fredags. åh, jag fattar knappt själv hur glad jag är.
detta grymma har firats med en chokladboll i cafét på mimershus och ett fint blommigt linne jag beställt. gäller att slå på stort när det väl händer nåt riktigt bra.
och helgen var fin. och min måndag har vart fin. även om jag blev grundlurad och utskrattad i skolan.. men det mina vänner är en helt annan historia.

just nu är jag bara så lycklig.
och det är lite sol och jag lyssnar på håkan hellström och annan glad vårmusik.
och snart skall jag gå en promenad. har jag sagt att livet är underbart?


förverkligande

sitter med min partner in crime, caroline. och dricker vin, snackar skit, målar naglarna och lyssnar på herb alpert & the tijuana brass - a taste of honey. idag har jag vart på orust hela dagen. härligt, underbart. fantastiskt.
min lördag kan inte bli bättre. inte mycket iallafall.



caroline med tre ord: impulsiv, partyglad & fantastisk.
carro är helt enkelt lite mer sailor än jag. lite estetisk. en väldigt fin vän. vi är så lika men ändå så olika.
hon är för bra fär att vara sann helt enkelt.
och rubriken valde carro utan att veta om det, för att betydelsen är fin. japp.

nu skall vi göra stan alternativt kungälv osäkert. lyssna på manu chao och ha en grym lördagkväll, det skall iallafall vi! eller. ni borde lyssna på hela bästa bilskivan - bästa göadmusiken någonsin. hejsvej.

this is my brain



en härlig låt man blir glad av såhär en fin fredag.
första fredagen på länge som jag inte behöver fundera över vad jag ska hitta på. en kväll på ica väntar mig. och jag intalar mig själv att det är värt det när lönen kommer. att jobba sent en fredagkväll är ju inte det roligaste man kan göra egentligen. men det är värt det. alla gånger. eller hur?  
nej. lyssna på kate nash och ha en strålande kväll.

this is my body
covered in skin and not all of it you can see
and this is my mind
it goes over and over the same old lines
and this is my brain
it's torturous analytical thoughts make me go insane

i'm singing uh oh on a friday night
i'm singing uh oh on a friday night
and i hope everything is gonna be alright

jag fryser om händerna

idag har varit en bra dag ändå. har varit på anställningsintervju, det kändes bra och de var jättetrevliga.
sen har jag lyssnat på fin musik.
snart skall jag äta och sen skall jag jobba. lite segt, men det gör ingenting för solen skiner ute, livet är lätt och det ät värt det när lönen kommer.

och min rubrik är jätteintressant.
nej, nu ska jag sätta in någon fryst maträtt i micron, bli lite nostalgisk och lyssna på introt till skymningssagor. ni vet, det där barnprogrammet som gck när man var liten, där pettson och findus var med en del. då tyckte jag det var ett lite läskigt intro, vad jag minns. tänkte mig alltid att en eremitgubbe, som var med i något annat knasigt barnprogram, som jag var lite rädd för bodde i huset i bergen. nu tycker jag att det är vackert.


sensation

idag är en bra dag. 
  • vår projektarbetsbok är äntligen färdig.
  • jag lyssnar på pacific!
  • har hittat ett fint, blommigt volanglinne som gör mig glad. måste ha det.
  • jag har fått 320 kronor i skatteåterbäring
  • imorgon ska jag på jobbintervju. löjligt nervöst men kul. gjorde ett knasigt personlighetstest igår.
  • ska se på fotboll.
  • har kunnat gå i mina nya fina röda skor hela dagen utan att det resulterat i skoskav.

dagens låt: pacific! - sunset blvd


now and then

hur kan det vara snö & vinter när man vaknar och sol & vår när man skall äta lunch?! det är nåt fel, det är ett som är säkert. världen mår inte bra.
men jag klagar inte, sålänge det är solen och våren som visar sig merparten av tiden.
idag har jag klippt mig och min frisör blev lite galen och lockade hela mitt hår och prövade en massa hårupsättningar lite halvt. knasigt men mest väldigt kul. när jag gick därifrån ahde jag hollywoodsvall. lockarna börjar dock lägga sig nu, ser snarare ut som en hög med hö faktiskt, haha.

och idag fyller min pappa år! grattis till honom :)

jag tycker bara att heroes är för bra.


la vida

livet är underbart
när man tar långa promenader med en god vän och det är sommarhimmel utomhus
när man sitter på en klippa och ser på havet
när man springer sig svettig på en innebandyplan
när man har skrapsår på knäna som svider, och man verkligen känner att man lever
när man lyssnar på fin musik
när det är sol och vår och man kan ha tygskor på sig, och när man kan cykla utan vantar

livet är inte alls underbart
när man vaknar på morgonen och det är snö och slask så långt ögat når utanför fönstret
när man tvingas lyssna på you've got the sweetest ass in the world mer än en gång per dag
när man stressar helt i onödan för någon annans skull
när man vet att man måste plugga för att klara av någonting men struntar i det
när man väl pluggar
när man vaknar efter fem timmars sömn och inser att man har försovit sig

hårspray

gårdagen blev mycket händelserik.
vi förföljde en raggarbil som var ute och cruisade.
vi såg john travolta utklädd till kvinna.
vi gjorde cheescake.
vi åt cheescake.
vi blev bjudna på choklad.
vi var iklädda jeansjacka.
vi skrattade.
en riktigt god, lugn & bra lördagskväll om ni frågar mig.

och matchen imorse gick kalasbra!
och jag fick just veta att pacific komemr till way out west så då måste jag bara gå.
ha en fin söndag!


ingen tvekan

idag har jag gjort högskoleprovet. farligt svårt stundtals. framförallt långsamt. alldeles för många/långa raster om ni frågar mig.
nu ska jag slå en pling till caroline & se vad vi ska hitta på. imorgon är det upp med tuppen som gäller då det är samling i lerum klockan redan klockan åtta. åh så härligt. trevlig kväll!



för att den är fin, lite sorglig och framförallt hoppfull på något vis.
blunda och lyssna för klippet är rätt fult.

i don't wanna wake up knowing i don't have a future

mina söta små sysslingar har just varit på besök. helt otroligt vad mycket värme en liten tvåårings leende kan sprida på något vis.

förresten ser jag ut som en konduktör i min studentmössa. funderar på att bojkotta hela idén och klippa tuppkam. hade vart snyggare.


strålande

idag är det vår ute. äntligen. jag ahde på mig min alldeles för tjocka vinterjacka och trodde jag skulle avlida. det var en ganska skön känsla ändå. även om det var både äckligt och jobbigt så gör ju liksom solen att allting känns tusen gånger lättare.
en annan bra sak var att min kära saknade vän emmie kom till kungälv och hälsade på. kändes helt sjukt att träfaf henne, nästan overkligt. hon har ju trots allt varit borta i över två veckor nu. skönt att hon är hemma iallfall.

så. idag fick jag min studentmössa. och vips blev allting så verkligt. det är inte många veckor kvar nu, alldeles för få faktiskt om ni frågar mig. dock blev jag pepp idag. vi har pratat bal och student och champagnefrukost och flak och min känsla är att vi komemr ha så jävla kul!
jag vet minst två som inte vågat titta på sin mössa än, och jag förstår dem. det är lite läskigt dethär. nu börjar ju livet på riktigt. fast vi har några veckor kvar att vara oansvariga och leva i nuet. eller hur var det?
vårt flak skall iallafall sticka ut. julgransglitter eller hundra meter rosa trikåtyg. den som lever får se.

imorgon är det jeansjacka som gäller. eller vad säger du caroline?

hej april

jag skrev ett långt inlägg. igen. webblogg.se la av. igen.
och jag som till och med lyckades få det lite finurligt, för att inte säga roligt.
för en gångs skull.
jag blir så arg.