fågeln roger är din vän

sitter just och bränner en "bilskiva" med min syster . ibland undrar man alltså . hennes önskemål är väl i stora drag ingen sommar utan ragga , fågeln roger , girls wanna have fun och lite smålåtar med lil' wayne, 50 cent, hoey, shiggy & nate. jag kan väl påstå att vi har ganska skild smak sådär. och när jag säger okej till en låt som tydligen heter nåt i stil med fever for the flava , så skrattar hon åt mig . ja , detta blir en kamp mellan bra musik och väldigt mycket mindre bra musik. en kamp mellan mig och henne. och om jag totaldissar hennes såkallade "musik", så kan jag säga att hon kommer att hata det jag föreslår. förstår inte hur det kan slå så fel. hur kan det slå sån total slint att man börjar tycka omingen sommar utan ragga med markoolio?

men detta ger mig ändå hopp. om låtar som fågeln roger, boten anna, markoolios ragga-låt och liknande kan slå igenom så borde även jag ha en chans i musikens underbara värld. att slå igenom. ju sämre desto bättre liksom. det finns säkerligen stora pengar att tjäna på dethär. så jag tänkte skriva en låt om fisken sture som blir uppfiskad av en fiskare i sjön han bor. vad tror ni? en one hit wonder kan det väl iallafall bli? 

nej. nu ska jag försöka få min syster att förstå värdet av en riktigt fin razorlightlåt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback