sommarplåga no. 1

nej . det är inte en ny version av botten anna . inte heller myggor . min nya fiende kallas pollen , och jag är mer eller mindre övertygad om att jag är allergisk ( särskilt efter att doktorn sa samma sak ) . jag kan inte sova på nätterna , för jag kan inte andas . ögonen rinner . näsan rinner . huvudet känns som en enda stor ballong . jag knaprar allergitabletter & badar i nässpray " mot allergiska besvär " , men ingenting tycks riktigt hjälpa . visst blir det lite bättre , men jag vill må helt hundra & kanonbra ! så fort jag går utanför dörren bommar hela huvudet igen och jag kan knappt se för att ögonen kliar & rinner så . fy fan för pollen .

idag , på vårdecntralen , tog dom en massa blod ifrån min arm för att kolla vad för slags pollen jag var allergisk mot .. eller nåt sånt . ska bli spännande att få svaret om en vecka elelr två . det värsta är att det inte hjälper om jag får bekräftat vad jag förmodligen är allergisk mot , min näsa lär fortsätta rinna .
image70
eller så är jag kanske inte allergisk . vem vet ? förmodligen den lilla apparat som ska spana på massor av mitt blod . förhoppningsvis .

dagens låt : tingsek - i love you ( part 1 )
lyssna även på : the charlatans

förresten har jag klippt mig . det är attans kort & ganska lockigt . lockarna går ju dock att åtgärda . lätt .
men annars är jag nöjd .

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback