ett stycke juldag

juldagen är över men den har varit alldeles perfekt.
eller, ja. typ i stort sett alla jag känner är väl på god väg in i dimman, medans jag sitter här framför min trogne vän LG. alltså, hade ju vart trevligt att vara hemma med alla fina vänner ikväll. och att få sms efter sms om hur trevligt de har det gör ju inte saken bättre. men tack iallafall! :) kände mig åtminstone lite vid liv.
min juldag har trots min bitterhet inför avsaknaden av fest varit kalasfin. här hos min mormor är det alltid fest nämligen. vi har traditionsenligt spelat julklappsleken och ätit lutfisk & ris á la malta (dock ej samtidigt), någonting som hör juldagen till hos oss. sen har vi ätit en massa godis (min mormor gör det bästa!) och ost och kex, spelat spel och sett på lite tv. mysig dag helt enkelt.
nu skall jag sova, för imorgon skall jag, förmodligen till skillnad från alla festprissar, upp tidigt för att genomföra en annandagstradition: mellandagsrean i växjö.
julen är fröjdefull.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback