please please please santa claus

jag är sjuk. igen. alltså, denna hösten, eller kanske det senaste året om jag tänker efter, har det verkligen gått utför för mitt immunförsvar. och jag är så trött på att vara lite krasslig hela tiden och att så fort jag mår bra och börjar ta tag i saker och ting bli sjuk igen. så nu har jag bestämt mig. för att bli frisk en gång för alla.
jag sjukanmäler mig till jobbet. jag dricker te var tionde minut. jag går konstant runt med en filt runt mig. jag äter en massa ipren och andra tabletter typ naturläkemedel som är bra för kroppen när man är så klen som jag. jag ser på massa film. jag frossar i citron och ingefära och vitlök (väldigt äcklig kombination om ni missat det). jag sover länge. jag har placerat ut hushållsrullar på strategiska ställen runt om i huset så att jag verkligen kan snyta mig hela tiden och slipper få något i stil med en bihåleinflammation. jag använder nässpray också (jag hatar nässpray).
och såhär tänker jag fortsätta. tills den där jävla förkylningen gett med sig. och jag är redan sjukt rastlös. och trots att förkylningd-djävulen stjäl all min energi så tänker jag inte ge mig. nu är det krig.

och har någon vänlig själ därute några bra tips på hur man övervinner förkylningar och sånt så säg till, jag ber er!

nu skall jag koka te. sen skall jag se på mamma mia, min fjärde film idag tror jag. har hört att den skall va bra. sen är det läggdags. och om jag inte minns fel så önskade jag mig ett nytt immunförsvar i julklapp
förra året också.

Kommentarer
Postat av: carro

jag ringde dig förut men ingen som svarade. ringer dig imorgon efter jobbet. krya på dig. saknar dig redan :) puss

2008-12-01 @ 22:17:54
Postat av: Ewe

Aloha gamle vän, det var ett tag sedan. Sitter och smygsurfar lite på jobbet och läste ditt inlägg om arga gubben - mitt i prick! Skickade du in det till tidningen?



Och på tal om förkylningar känner jag att jag borde ha något tips för att jag mår som du beskriver varje jävla höst. Men sedan insåg jag att jag tränar och super som vanligt ändå, och det antagligen är därför jag aldrig blir frisk.



Men; ät glass, drick ren whisky/vodka (alltså bara nån centiliter, det dödar bakterierna), drick mycket vatten (vatten är bra mot det mesta) och försök komma ut litegrann. Solljust gör underverk, klä dig ordentligt och ta det lugnt bara.



Krya på dig! Puss

Postat av: Anna

Stackarn!

svinmycket pepparkakor, lussekatter, clementiner och annat juligt funkar säkert. Helt seriöst tror jag det är bra att dricka mycket vatten. Rensa ut det liksom.

krya på dig!

2008-12-02 @ 13:47:19
URL: http://kvinnan.blogspot.com
Postat av: Lisa

Har man väl blivit förkyld är Sinova som finns på apoteket räddaren! Då slipper man oftast även den äckliga nässprayen..

2008-12-02 @ 21:07:52
Postat av: Lisa

tacktack för tipsen! :) har prövat på allt och inbilalr mig att jag är på bättringsvägen.



och ewe (om du läser mina kommentarer, haha) hoppas du har det alldeles strålande i paris! jag läser din blogg iallafall :)

2008-12-03 @ 13:40:36
Postat av: Ewe

Nu gjorde jag det bara för att jag hade kommenterat... haha! Tack så mycket, och ja det har jag, fast nu är det inte så länge kvar. Take care!

2008-12-03 @ 13:53:41
URL: http://evelinafredrika.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback