skägget i brevlådan

årets julkalender skägget i brevlådan är söt & färgglad. jag gillar den faktiskt. om ni missat den på tv kan man se den på svt's hemsida. kalasbra! 

annars tycker jag att de varit få bra julkalendrar de senaste åren. den senaste som föll mig i smaken var håkan bråkan, 2003. här är iallafall min topp fem julkalendrar: 

                                                                            1. Kaspar i Nudådalen (2001)
                                                                            2. Pelle Svanslös (1997)
                                                                            3. Jul i Kapernaum (1995)
                                                                            4. Trolltider (1979)
                                                                            5. Mysteriet på Greveholm (1996)

min favorit när jag var liten trolltider, från 1979. jag älskade verkligen den kalendern. antingen hade vi den på film eller så gick den i repris varje jul (vilket känns mer sannolikt) för den är verkligen en viktig & stor del av min barndoms tv-tittande.



Kommentarer
Postat av: Anna

Men neej, inte kaspar i nudådalen. Greveholm och sunes är det enda rätta!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback