no sense

jag skrev fem blogginlägg igår. fem väldigt meningslösa inlägg, men det är väl lite grejen, eller? en blogg är ju ganska meningslös för den som inte är intresserad av det i stor del meningslösa som skrivs där. en blogg är liksom till för att jag ska få skriva saker som ingen egentligen bry sig om, resonera kring saker få skulle orka lyssna till (man kan ju alltid sluta läsa). för på min blogg är det jag, och ingen annan, som bestämmer. förstå vilken frihet ändå. jag har all makt över någonting i världen, även om det bara är en futtig blogg. det känns stort faktiskt, om man tänker i dom banorna. jag tror att alla människor är maktgalna egentligen. klart man vill ha saker och ting på sitt sätt.

en sak jag kommit på är att vårt svenska ord nonsens förmodligen härstammar från engelskans no sense. har jag kommit på heeelt själv. japp. säkert ingen som visste innan mig. nej.
ännu en helt meningslös tanke från mitt liv. och ändå läser du.

jag har makt över dig. iallafall precis just nu.

Kommentarer
Postat av: daniel

Spot on! Blir lite trött på "bulgaren" som ständigt kommer och klagar på kvalitén. Borde hänvisa honom hit så han förstår meningen med det hela.

F.ö en stor eloge till dig som lyckades med fem inlägg på en dag. Jag är fruktansvärt imponerad.

2008-02-27 @ 18:02:04
Postat av: lisa

hänvisa du! han vet väl ingetnting, har ju inte ens en egen blogg ;)
jag är ganska imponerad av mig själv faktiskt. ett nytt rekord liksom. men rekord är till för att slås, så det är bara att kämpa vidare i bloggdjungeln.

2008-02-27 @ 18:37:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback