dagens ord

märkligt
ett vackert ord på något vis. jag tycker inte alls det klingar illa, utan det är nästan ett positivt ord. som konstigt fast på ett fint och bra sätt. märkligt låter lite mystiskt, och mystiskt är spännande.

papier-maché
ja ni ser ju. bara stavningen är fin, och sen att säga det, det låter bara så himla vackert. papier-maché är mitt eviga favoritord. snyggt.

västkusten
en god vän till mig berättade för ett tag sedan att hennes favoritord var västkusten, och jag måste hålla med henne. ordet är sommar, sol, hav och glädje. ett riktigt härligt ord som får mig att vilja sitta på en klippa ute i skärgården och titta ut över havet.

fin
grymt bra och användbart ord. låter dessutom bättre än alla dess synonymer.

ja. jag gillar ord.
ha det fint!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback