how am i supposed to pretend i never want to see you again?

skolan tar upp hela min tillvaro just nu. och nästan hela min tankeverksamhet. men det finns en lite vrå, någonstanns inne i mitt huvud som innehåller helt andra tankar och funderingar. tankar som gäller så mycket viktigare saker än skolan. tankar som ibland är jättebra att tänka, och ibland inte alls bra. tankar man måste tänka, och tankar man inte borde tänka (men man gör det ändå). det är märkligt hur svårt det är att ta kontroll över sitt eget huvud egentligen. en del saker intalar man sig själv att absolut inte tänka på, men lik förbannat dyker de upp.
jag tänker alldeles för mycket.

jag borde nästan tänka mer på skolan känns det som. eller egentligen inte. det handlar nog mest om att det är mycket tanke och lite verkstad på den fronten. ja, det gäller nog faktiskt hela mitt liv om jag ska vara ärlig. mycket tanke och alldeles på tok för lite verkstad. och det är så svårt att ta kontroll över verkstaden i sitt liv, precis som tankarna.

även om jag inte vill bry mig, så gör jag det.
även om jag intalar mig själv att det inte spelar någon roll, så gör det det.
som jag önskar att jag inte brydde mig. alls.

äsch. jag tänker för mycket.
lyssna på vampire weekend istället. bara gör det!

Kommentarer
Postat av: daniel

Och med det här inlägget satte du igång min tankeverksamhet också. Alldeles för mycket...jag fattar ingenting :)

2008-03-18 @ 22:52:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback