grammisgalan 2009

nu har jag varit inne och röstat på mina favoriter. kategorin årets manliga artist var lätt den starkaste enligt mig, men inte helt otippat blev timbuktu min vinnare. med medtävlande som tingsek, kleerup, håkan hellström, juvelen, timo räisinen och markus krunegård var det ändå en väligt jämn kamp om min röst.

kategorin årets låt däremot var det inte all samma klass på (enligt mig) alldeles för mycket idolmusik. en kategori där både amanda jensen, e.m.d och agnes är nominerade känns inte riktigt seriös tyvärr. när det även finns med namn som brolle och charlotte perelli.. ja, då är det svårt att hitta både en etta, en tvåa och en trea. 

kategorierna årets klassiska, årets barnskiva och årets hårdrock hoppade jag rätt och slätt över. ser ingen mening med att rösta när jag inte ens vet vad jag röstar på.

mitt val av årets liveakt bottnar framförallt i att det är den enda av de nominerade som jag faktiskt sett live i år, men även att den spelningen var en av de finaste jag sett. egentligen inte kanske, men jag grät. och det säger kanske allt.

iallafall. det känns lite som att jag gjort en insats. haha. löjligt men sant. 
nej, men helt ärligt var det kul att rösta. dessutom kan man lyssna på ed nominerade artisternas senaste album. så klicka dig vidare till
grammisgalans hemsida du också. det är värt det!

så. vinnarna är.. om jag får bestämma..
årets album: leaving on mayday, anna ternheim
årets grupp: kent
årets nykomling: markus krunegård
årets folkmusik/visa: hellsongs
årets dans/hip hop/soul: looptroop rockers
årets låt: måndagsbarn, veronica maggio
årets manliga artist: timbuktu
årets kvinnliga artist: anna ternheim
årets liveakt: håkan hellström


Kommentarer
Postat av: Anna

Röstade nästan samma som dig. Skillnaden var nog nykomling och manliga..

Postat av: Lisa

ja, men då får vi hoppas rätt vinner då :)

2008-11-29 @ 13:47:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback