honey i'm home

underbart. nu skall jag ha en ledig vecka och samtidigt ta tag i mitt liv. god kombination. imorgon skall jag nog mest bara dega, kanske titta in på platsbanken & vikariepoolen. sen på onsdag skall jag ut i jobbsökardjungeln. mitt liv på sjön är över för en tid iallafall, och det känns bra. det är jobbigt när det gungar för mycket och det är jobbigt att sakna folk.
skall dock sägas att tiden ombord varit den mest spännande och stundtals roligaste i mitt liv. ingen som inte varit där kan förstå stämningen på finnarrow. så dubbel. så sjuk, så rolig, så vänskaplig, så sarkastisk. jag gillar't. och jag har lärt mig jättemycket. men nu är det dags för en paus. förmodligen en ganska lång en.
så har någon ett jobb till övers som de tror skulle kunna passa mig så säg till. vet att det förmodligen inte kommer hända, men vad gör man inte..

i lördags var jag iallafall i gdansk och det var så fint. gdynia är bilden av polen - grått, tråkigt och ännu mer grått. gdansk, och då menar jag framför allt den gamla delen av stan nere vid hamnen, är som taget ur en sagobok. jag vill återvända. jag vill bo i ett sånt fint hus. jag vill det. jag har mycket drömmar nämligen. (och planer)

nu skall jag spela innebandy & gå på konserter & träffa vänner & gå ut och dansa & kanske göra lite småresor & sova & snacka skit med en kontinuitet som inte funnits i mitt liv på väldigt väldigt länge. möjligtvis skitsnacket då, för det finns nog ingen annan stanns där jag hört folk prata så mycket goja som ombord på finnarrow. mycket snack och extremt lite verkstad beskriver situationen perfekt. (och nu menar jag inte skitsnack i form av elaka ord om andra människor utan snarare en jävla massa nonsens)

nu skall jag sova. det gillar jag också. speciellt efter en vecka då det minst sagt varit bristvara.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback