chai

idag har jag städat & tvättat & varit på banken & handlat & ringt viktiga samtal & packat.
men nu är jag klar. eller, egentligen inte. men jag kunde varit om jag vart lite mer effektiv. har dock kommit en bra bit på vägen. sen har jag varit i stan med stina & handlat mest nödvändiga grejer & druckit chai latte (guds gåva till människan).

sen hände en grej. jag fick lite ont i hjärtat. inte sådär fysiskt farligt ont, men väldigt psykiskt ont i hjärtat. jag mår fortfarande lite dåligt faktiskt. min syster och min mamam känner likadant för tillfället, kanske något som ligger i släkten.
det är nämligen såhär. att i en lokal i komarken, mina hemtrakter, där det alltid legat dammiga kiosker och sånt, har det nu öppnat ett sushi/sallads-ställe. och dom har gjort det så himla fint. så långt ifrån en dammig kiosk man kan komma verkligen. så till kontentan. jag går förbi där nästan varje dag och det står alltid tomt. alltid. det är visserligen ganska nyöppnat men jag tycker verkligen det är så hemskt för dem som öppnat det att det aldrig är någon där (mig veterligen alltså). för tanken och lokalen är så himla fin, men det ligger liksom på lite fel plats.
så. imorgon skall jag och min syster gå till kungälvs sallad & sushi och äta lunch, så kanske, kanske vi kan få lite mindre ont i hjärtat, och förhoppningsvis rekommendera stället till fler människor så att det inte står tomt. för det vore så himla synd.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback