dagens i-landsproblem

Jag skall ju som bekant ut och resa. Ganska så länge. Då finns det en sak som absolut inte får lämnas hemma. Musiken. Det säger de flesta erfarna resenärer och det säger jag. Den behövs hela tiden. På flyget, i bussen, på stranden, i taxin, när man efter en lång dag skall ta det lite lugnt på hotellrummet (som om vi kommer bo på hotell!). Man behöver helt enkelt ett soundtrack till resan. Iallafall. Jag upskattar att det gått minst ett halvår sedan jag bytt ut musiken på min iPod, någonting jag alltså måste göra innan resan. Ett litet problem bara: min lilla musikspelare rymmer endast 4 gig. 4 gig är alldeles för lite. Jag kan inte välja ut enbart 4 gig musik. Men jag måste. Så nu har jag ett projekt på gång. Jag skall lyssna igenom ungefär all musik jag har på datorn. Och om vi säger såhär.. Jag har suttit i snart en timme och är fortfarande bara halvägs igenom artisterna som börjar på A..

jag måste nog byta strategi.



Kommentarer
Postat av: daniel

Ja musiken den är viktig. Extra roligt för mig då hur jag lyckades radera min mp3 på all musik redan under bussresan ner till Kroatien inför vår tågluff.



Men jag har blivit en kung på att vissla istället! ;)

Postat av: Lisa

haha, härlig start på resan.

jaa men vad bra. brukar ju oftast komma något bra ur det dåliga. och att vara visselkung är ju inte illa!

2009-01-09 @ 11:33:47
Postat av: jennie

vet inte, kanske bara jag som tycker att 4Gb är mycket, eller så har jag ett väldigt litet bibliotek :D

2009-01-09 @ 23:57:01
URL: http://chicinchicago.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback